Z automatizace se během několika měsíců stala takřka nutnost. Firmy byly donuceny změnit své strategie především proto, aby udržely svoji konkurenceschopnost.

Potřeba rychlé reakce vedla ovšem často k nedostatečné přípravné fázi, jež je ovšem u komplexních automatizačních projektů velmi důležitá. Vždy se doporučuje nepodcenit přípravnou a analytickou část projektu a začít vypracováním kvalitní studie proveditelnosti. Není totiž výjimkou, že společnosti implementují nevhodnou technologii pro jejich typ logistických procesů či zvolí nevhodné prostory. Důsledkem potom může být celkově nízká efektivita řešení, prodloužení návratnosti projektu a v neposlední řadě nežádoucí vícenáklady.

Pod vlivem pandemie „táhly“ poptávku po automatizačních technologiích především sektory e‑commerce, FMCG a retailu, tedy oblasti, kterým ve srovnání s průmyslovými odvětvími pandemie pomohla zvýšit tržby. Nárůst zájmu o automatizaci byl v roce 2021 tak velký, že dodavatelé nebyli schopni uspokojit poptávku kvůli omezeným kapacitám jejich vlastních dodavatelských řetězců. Mnoho firem navíc na začátku pandemie investice odkládalo a do roku 2021 se promítla i tato odložená poptávka.

Související

V letošním roce se projekty dohání, avšak situaci značně zkomplikovala válka na Ukrajině. Ta má za následek navyšování cen a nedostatek materiálů, jakými jsou ocel a hliník, které se používají k výrobě zařízení pro konvenční i automatické sklady.

Boom AMR a AVG vozíků

Obě výše jmenované události, tedy pandemie a válka na Ukrajině, vedly k současné situaci, kdy je těžké predikovat další ekonomický a společenský vývoj na národní i nadnárodní úrovni či spolehlivost globálních dodavatelských řetězců. Firmy v reakci na to začaly hledat do jisté míry flexibilní, resilientní řešení s možností rychlé implementace a s co nejmenším podílem materiálu a hardwaru, jako jsou například složité dopravníkové systémy a sortery.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.