V Chomutově vzniká třináctý výrobní závod Jungheinrichu. Můžete upřesnit, jaké budou jeho největší přednosti?

Bohužel nemohu jít úplně do detailů, neboť velká část našich výrobních procesů a postupů je samozřejmě naším know‑how a obchodním tajemstvím. Nicméně v chomutovském závodě budeme klást maximální důraz na automatizaci procesů. Pracovníci na montážní lince budou využívat moderní systémy vedení tak, abychom maximálně zefektivnili práci a zabezpečili vysokou kvalitu. Zároveň budeme využívat v maximální možné míře svařovací a montážní roboty i další systémy jak ve výrobě, tak samozřejmě v logistických provozech.

Velký důraz bude kladen i na ekologii provozu. Například lakovna bude fungovat zcela bez chemické přípravy podkladů tak, aby byla maximálně šetrná.

Jde o první výrobní závod Jungheinrichu ve střední a východní Evropě?

V segmentu nových vozíků ano, Jungheinrich má jinak závod na repasi vozíků v Rumunsku a v Maďarsku je část výroby regálových zakladačů ASRS společnosti MIAS, která je součástí koncernu Jungheinrich.

Související

Jungheinrich se vydal zelenou cestou. Již loni v březnu společnost oznámila, že v Německu zcela „zařízla“ elektřinu z fosilních paliv. Jakým způsobem bude vyřešeno zásobování energiemi v Chomutově?

Toto zatím není vyřešeno do detailu. Budeme se snažit zajistit zelenou energii podobně, jako je tomu v našich závodech v Německu. Chceme být tak „zelení“, jak jen to bude v daných podmínkách možné. Na střeše budovy budou také umístěny solární panely.

Jaké typy retraků a jiných vozíků zde budete vyrábět?

V daný moment počítáme pouze s výrobou našeho vlajkového retraku ETV 216i s integrovanou baterií. Jedná se o první takový vozík svého druhu na světě, který se velmi osvědčil v těch nejnáročnějších provozech. Vozíky s integrovanou lithio‑iontovou baterií z naší řady PowerLine jsou stále populárnější a věříme, že jejich podíl na dodávkách bude nadále růst. I proto, že velká část této produktové linie bude vyráběna zde v Chomutově, nemám o budoucnost zdejší výroby nejmenší obavu.

V roce 2018 jste v Norderstedtu, odkud část tamní výroby stěhujete do Chomutova, slavili 50 let výročí tohoto závodu. Jaké jsou vaše další plány v tomto závodě?

V současné době neplánujeme výrobu zcela jiných produktů v našem nejstarším závodě v Norderstedtu. Poptávka po našich produktech roste napříč segmenty, potřebujeme proto přeorganizovat výrobu tak, abychom mohli navýšit produkci ve všech rostoucích segmentech. Zároveň nám přesun a konsolidace výroby napříč našimi závody umožní zvýšit produktivitu práce a kvalitu našich strojů.

V rámci rozšíření a přesunu výroby do Česka nedojde ke snížení počtu pracovních příležitostí v našich německých závodech. Jde primárně o zmiňované navýšení kapacity.

Plánujete další návštěvy Česka?

Samozřejmě. Do České republiky budu muset jezdit pravidelně. Tento výrobní závod bude mým novým dítětem a určitě bude vyžadovat hodně péče a pozornosti.

S přispěním Martina Koudelky, Jungheinrich ČR

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-67087650-jungheinrich-bude-u-chomutova-vyrabet-retrak-etv-216i