V Chomutově vzniká třináctý výrobní závod Jungheinrichu. Můžete upřesnit, jaké budou jeho největší přednosti?
Bohužel nemohu jít úplně do detailů, neboť velká část našich výrobních procesů a postupů je samozřejmě naším know‑how a obchodním tajemstvím. Nicméně v chomutovském závodě budeme klást maximální důraz na automatizaci procesů. Pracovníci na montážní lince budou využívat moderní systémy vedení tak, abychom maximálně zefektivnili práci a zabezpečili vysokou kvalitu. Zároveň budeme využívat v maximální možné míře svařovací a montážní roboty i další systémy jak ve výrobě, tak samozřejmě v logistických provozech.
Velký důraz bude kladen i na ekologii provozu. Například lakovna bude fungovat zcela bez chemické přípravy podkladů tak, aby byla maximálně šetrná.
Jde o první výrobní závod Jungheinrichu ve střední a východní Evropě?
V segmentu nových vozíků ano, Jungheinrich má jinak závod na repasi vozíků v Rumunsku a v Maďarsku je část výroby regálových zakladačů ASRS společnosti MIAS, která je součástí koncernu Jungheinrich.
Jungheinrich se vydal zelenou cestou. Již loni v březnu společnost oznámila, že v Německu zcela „zařízla“ elektřinu z fosilních paliv. Jakým způsobem bude vyřešeno zásobování energiemi v Chomutově?
Toto zatím není vyřešeno do detailu. Budeme se snažit zajistit zelenou energii podobně, jako je tomu v našich závodech v Německu. Chceme být tak „zelení“, jak jen to bude v daných podmínkách možné. Na střeše budovy budou také umístěny solární panely.
Jaké typy retraků a jiných vozíků zde budete vyrábět?
V daný moment počítáme pouze s výrobou našeho vlajkového retraku ETV 216i s integrovanou baterií. Jedná se o první takový vozík svého druhu na světě, který se velmi osvědčil v těch nejnáročnějších provozech. Vozíky s integrovanou lithio‑iontovou baterií z naší řady PowerLine jsou stále populárnější a věříme, že jejich podíl na dodávkách bude nadále růst. I proto, že velká část této produktové linie bude vyráběna zde v Chomutově, nemám o budoucnost zdejší výroby nejmenší obavu.
V roce 2018 jste v Norderstedtu, odkud část tamní výroby stěhujete do Chomutova, slavili 50 let výročí tohoto závodu. Jaké jsou vaše další plány v tomto závodě?
V současné době neplánujeme výrobu zcela jiných produktů v našem nejstarším závodě v Norderstedtu. Poptávka po našich produktech roste napříč segmenty, potřebujeme proto přeorganizovat výrobu tak, abychom mohli navýšit produkci ve všech rostoucích segmentech. Zároveň nám přesun a konsolidace výroby napříč našimi závody umožní zvýšit produktivitu práce a kvalitu našich strojů.
V rámci rozšíření a přesunu výroby do Česka nedojde ke snížení počtu pracovních příležitostí v našich německých závodech. Jde primárně o zmiňované navýšení kapacity.
Plánujete další návštěvy Česka?
Samozřejmě. Do České republiky budu muset jezdit pravidelně. Tento výrobní závod bude mým novým dítětem a určitě bude vyžadovat hodně péče a pozornosti.
S přispěním Martina Koudelky, Jungheinrich ČR