Zrychlující se trendy automatizace a robotizace jasně odrážel jeden z největších světových veletrhů intralogistiky LogiMat, který se konal na přelomu května a června po dvou letech pauzy vynucené pandemií covidu‑19 ve Stuttgartu. Ta ostatně digitalizační tendence podpořila. Návštěvníci měli možnost se o tom přesvědčit na stáncích předních výrobců, kteří udávají trendy v oboru, zpravidla na základě požadavků či poptávky svých zákazníků i na základě poznatků z vlastního technologického vývoje.

Prosazují se automatizační technologie kooperující společně na horizontální i vertikální manipulaci, čile se rozvíjí trh s AMR vozíky, prosazují se čím dál sofistikovanější bezpečnostní systémy. O inovativních řešeních představených na LogiMatu čtěte více v tomto i příštích číslech měsíčníku Logistika.

Ve světové premiéře se vůbec veřejnosti představila nová řada elektricky poháněných těžkých vozíků s nosností od 10 do 18 tun Linde MH E100 až E180. Vyniká speciální koncepcí pohonu se čtyřmi motory – dvěma pro levé, dvěma pro pravé kolo. Na výběr jsou olověné i lithium‑intové baterie.

Další členové skupiny Kion Group, Still a Dematic, představili například symbiózu mobilních robotů (AMR) s automatizovanými vertikálními vozíky nebo inspekční dron pro kontrolu automatizovaných technologií ve skladu. Ve stáncích všech předních dodavatelů manipulační techniky se návštěvníkům věnovali odborníci na jednotlivé technologie.

Jungheinrich na LogiMatu vůbec poprvé představil revoluční systém PowerCube – automatizovaný kompaktní sklad boxů pro prostorově úsporné skladování a vychystávání drobných dílů a běžného nákladu. Asi nejsem sám, koho napadlo, že norské řešení AutoStore, které v poslední době čím dál více proniká i v Česku nejen na e‑commerce trh, ale třeba i do segmentu automotive, má najednou výrazného konkurenta. 

Související