Udržitelnost dodavatelských řetězců je pro DB Schenker důležitá. V evropské přepravní síti už jeho vozidla na elektrický pohon najela více než 1,5 milionu kilometrů. Do roku 2030 firma plánuje zajišťovat svozy a doručování ve městech výhradně elektromobily.

DB Schenker již ve všech klíčových oblastech činnosti dosáhl znatelného pokroku směrem k lepší ochraně klimatu. Do roku 2040 chce být uhlíkově neutrální, stejně jako jeho mateřská DB Group. Na společném cíli posouvat bezemisní pozemní přepravy kupředu spolupracuje DB Schenker s řadou zasilatelů a spedičních společností. 

„Investujeme do ekologických dodavatelských řetězců, ačkoliv náklady na ochranu klimatu jsou velmi vysoké. Náš apel směřuje k zákazníkům: Naše nabídka ekologických přeprav je zde, nyní nadešel čas, aby se zvýšila poptávka a také ochota za čisté přepravy zaplatit,“ prohlásil generální ředitel DB Schenker Jochen Thewes.

Související

První elektricky poháněné nákladní vozidlo nasadil DB Schenker v Berlíně v roce 2017. Dnes čítá e-flotila v evropské přepravní síti 79 vozidel. Díky sériově vyráběným nákladním automobilům s elektrickým pohonem od všech významných výrobců je DB Schenker ve své sběrné síti schopen zajistit doručení bez emisí CO2 ve více než 60 lokalitách po celé Evropě. Ve 24 evropských městech se pro městskou logistiku používá také na 60 nákladních elektrokol.

DB Schenker v červnu v Berlíně uspořádal Sustainable Logistic Forum, na kterém hovořil i německý spolkový ministr pro dopravu a digitalizaci Volker Wissing. Ministr hovořil o nutnosti dekarbonizovat nákladní dopravu, jen tak bude možné dosáhnout cílů spojených se změnou klimatu, musíme dekarbonizovat sektor nákladní dopravy.

Diskusní platformu Sustainable Logistic Forum zorganizoval DB Schenker u příležitosti 150. výročí od založení společnosti. Trhu tak opět vysílá signál, aby dále zintenzivnil společné úsilí o ekologická přepravní a logistická řešení.

Související