Služba pro odložené placení Mallpay oznámila novinku – snadné vracení nevhodně vybraných položek přímo z aplikace. Ve spolupráci se službou Retino tak odstraní bariéry, kvůli kterým si lidé v Česku nákup na poslední chvíli rozmyslí – placení a vracení.
Strach z nevhodně vybraného zboží a složitého procesu jeho vracení je totiž i v roce 2022 nejčastějším důvodem, proč nakupující nakonec nechají svůj košík v e-shopu opuštěný anebo z něj některé položky odstraní. Podle průzkumu Mallpay z března roku 2022 navíc tento strach stále více ovlivňuje nové typy zákazníků, kteří začali online nakupovat až v koronavirových letech. A nyní se vrací do kamenných prodejen.
Odložená platba přitom e-shopům slouží jako jeden z důležitých nástrojů, jak nepřicházet o nerozhodné zákazníky ve chvíli, kdy už mají vybráno. Strach ze špatného výběru se neomezuje jen na módu nebo obuv, kde ho řeší skoro 60 procent všech zákazníků. Podle Mallpay mají Češi stejné obavy i u výběru sportovní výbavy (42 procent), nábytku a domácích doplňků (38 procent) nebo elektroniky (26procent).
K samotné hlavní výhodě odložené platby Mallpay – tedy úhradě jen těch položek z nákupu, které si zákazník chce ponechat – nyní přichází další benefit. Možnost zboží vrátit pohodlně přímo v aplikaci. Tím by se měla ještě zvýšit úspěšnost dokončení nákupů, kterou odložené platby svou metodou z principu podporují.
Mallpay na službě spolupracuje se startupem Retino, který v Česku patří k průkopníkům uživatelsky přívětivého vracení zboží zpět do e-shopů. Díky tomu bude fungovat zcela jednoduše i ve spojení s Mallpay. Zákazník ve své zákaznické zóně – tedy aplikaci nebo v prohlížeči – vybere objednávku, které se vratka týká. V detailu objednávky pak zvolí konkrétní zboží včetně počtu položek. Kromě důvodu vracení je možné pro e-shop přiložit i fotografie.
„Máme pět let zkušeností z více než tisícovky e-shopů. Takže přesně víme, jak má proces vracení zboží vypadat z uživatelského pohledu,“ zmiňuje za Retino CEO Petr Boroš. „Podařilo se nám zkrátit standardní čas nutný k vyřešení vratky na pouhou čtvrtinu. Dokážeme e-shopům ušetřit přes 95 procent zbytečných nákladů spojených s vracením zboží, a hlavně jim zachovat loajální zákazníky. Obtížné vracení zboží totiž pro zákazníka často znamená jediné – příště nakoupí tam, kde to jde jednodušeji.“
Pokud nechce zákazník odnést zboží na prodejnu sám, přijede si pro něj buď vybraná zásilková služba nebo ho zákazník jako zpětný balíček může donést do sítě Zásilkovny. V takovém případě přijde zákazníkovi na email přepravní štítek. A jakmile e-shop vratku přijme, peníze jsou klientovi okamžitě připsány do jeho Mallpay limitu.
„Mysleli jsme i na detaily. Zboží je tedy možné vrátit i z jiné adresy, než na jakou byla objednávka doručena – třeba pro případ, kdy chcete balíček nechat vyzvednout na recepci v zaměstnání.“ uvádí Richard Kotrlík. „Myslím si, že moc pohodlnějších způsobů, jak vracet zboží, v současnosti nenajdete.“
Odložené placení bývá často zmiňováno jako jeden z receptů na padající e-commerce. Že to nemusí být úplně mylná myšlenka, ostatně ukazují i data z Mallpay. Zájem o jeho služby vzrostl meziročně skoro trojnásobně a ochlazení online retailu se ho nijak nedotýká. Podle Richarda Kotrlíka zároveň roste počet nových zákazníků i e-shopů, které chtějí odloženou platbu zařadit mezi preferované platební možnosti.