Technologicko-logistická firma DoDo spouští „Two-men delivery“ – nový logistický stream zaměřený na rozvoz nadměrného zboží v čele s nábytkem, velkým elektrem, objemnými sportovními potřebami a dalšími typy zboží, které vyžadují větší vozy a dva kurýry na vykládku. V tomto segmentu je cílem DoDo učinit tržním standardem kvalitní doručení v den objednání (same-day) a v konkrétním časovém slotu.

Podle studie zpracované pro DoDo agenturou Perfect Crowd má rychlost dodání zboží pro zákazníka rozhodující roli při výběru mezi e-shopy s podobnou cenou produktů. Až 84 procent zákazníků zvolí takový obchod, který je schopen doručit zboží rychleji, a rychlé dodání motivuje 90 procent zákazníků k opakovanému nákupu. Příliš dlouhé dodací lhůty jsou naopak pro 61 procent nakupujících důvodem k tomu, aby nákupní košík opustili. Logistická společnost DoDo proto spouští službu, jejímž cílem je přinést rychlé, spolehlivé a přesné doručení zboží až do bytu i právě do segmentů nábytku, objemného elektra či třeba těžkého sportovního náčiní.

Podobně jako u nábytku roste v online prostředí poptávka i v dalších segmentech, pro které jsou typickým rysem velké rozměry a vysoká hmotnost. Lidé si online čím dál častěji objednávají např. tzv. „velkou bílou“ elektroniku, jako jsou lednice, pračky apod. nebo třeba rozměrné sportovní náčiní typu běžeckých pásů či trenažerů. S růstem e-commerce a jejím rozrůstáním do dalších segmentů však rostou také nároky zákazníků na kvalitu doprovodných služeb v čele s rychlostí doručení.

Na rychlosti záleží

„Doručení v konkrétním hodinovém slotu v den objednání je něčím, na co si zákazníci například u rozvozu potravin rychle zvykli. Není proto divu, že podobný standard služeb začínají požadovat i u jiných typů zboží. Třeba na doručení nábytku si přitom zákazník i u těch nejoblíbenějších nábytkářských řetězců musí několik dní počkat, zaplatit nemalý peníz, a ještě půl dne vyhlížet kurýra. S DoDo jsme se vždy snažili nastavovat nové tržní standardy a nyní chceme změnit právě trh s doručováním nadrozměrných zásilek, které doručíme rychle, přesně a až do bytu zákazníka,“ popisuje start nové služby Ivo Velíšek, CEO DoDo pro Českou republiku a Slovensko.

Dva kurýři

Spuštění nové služby „Two-men delivery“ je pro DoDo cestou, jak přinést služby, ze kterých již firma pomohla utvořit tržní standard v jiných segmentech, také do těch oblastí e-commerce, na které jsou běžné doručovací služby krátké. Zaběhlé standardy se již ostatně technologicko-logistické společnosti podařilo posunout v oblasti rozvozu potravin, kde firma zajišťuje rozvoz pro značky jako Tesco, Košík či Penny, čerstvého jídla nebo třeba léků, které DoDo v režimu „same-day“ vozí ze sítě lékáren Dr. Max.

Související

„Pro naši „Two-men delivery“ vidím na českém trhu i v zahraniční velký byznysový potenciál. Zákazníci dávají jasně najevo, co od moderního e-shopu očekávají, a obchodníci, kteří budou chtít uspět, budou muset být schopni jejich potřeby naplnit. V řadě segmentů se nám již podařilo výrazně posunout tržní standardy a jsem si jist, že podobnou disrupci si zaslouží i segment nábytku, elektra, sportovních potřeb a dalších typů objemného zboží. A dosavadní reakce ze strany klientů to potvrzují. Například v Maďarsku již se zapojením dvou kurýrů vozíme sportovní náčiní ze sítě prodejen Hervis a vážný zájem evidujeme u celé řady dalších celoevropských retailových řetězců,“ popisuje Peter Menky, chief commercial officer společnosti DoDo.

Pokud se nová služba v České republice osvědčí, v plánu je její rozšiřování do dalších zemí, kde DoDo působí. S prvními zákazníky již probíhají jednání v Maďarsku či třeba Německu, což je trh, na kterém DoDo rychle roste a má zde velké plány. Mohutná zahraniční expanze je ostatně pro DoDo aktuální top prioritou, se kterou firmě pomůže i nedávná investice ve výši 1,5 miliardy korun od investorů v čele s Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem.

Související