Technologicko-logistická firma DoDo spouští „Two-men delivery“ – nový logistický stream zaměřený na rozvoz nadměrného zboží v čele s nábytkem, velkým elektrem, objemnými sportovními potřebami a dalšími typy zboží, které vyžadují větší vozy a dva kurýry na vykládku. V tomto segmentu je cílem DoDo učinit tržním standardem kvalitní doručení v den objednání (same-day) a v konkrétním časovém slotu.
Podle studie zpracované pro DoDo agenturou Perfect Crowd má rychlost dodání zboží pro zákazníka rozhodující roli při výběru mezi e-shopy s podobnou cenou produktů. Až 84 procent zákazníků zvolí takový obchod, který je schopen doručit zboží rychleji, a rychlé dodání motivuje 90 procent zákazníků k opakovanému nákupu. Příliš dlouhé dodací lhůty jsou naopak pro 61 procent nakupujících důvodem k tomu, aby nákupní košík opustili. Logistická společnost DoDo proto spouští službu, jejímž cílem je přinést rychlé, spolehlivé a přesné doručení zboží až do bytu i právě do segmentů nábytku, objemného elektra či třeba těžkého sportovního náčiní.
Podobně jako u nábytku roste v online prostředí poptávka i v dalších segmentech, pro které jsou typickým rysem velké rozměry a vysoká hmotnost. Lidé si online čím dál častěji objednávají např. tzv. „velkou bílou“ elektroniku, jako jsou lednice, pračky apod. nebo třeba rozměrné sportovní náčiní typu běžeckých pásů či trenažerů. S růstem e-commerce a jejím rozrůstáním do dalších segmentů však rostou také nároky zákazníků na kvalitu doprovodných služeb v čele s rychlostí doručení.
Na rychlosti záleží
„Doručení v konkrétním hodinovém slotu v den objednání je něčím, na co si zákazníci například u rozvozu potravin rychle zvykli. Není proto divu, že podobný standard služeb začínají požadovat i u jiných typů zboží. Třeba na doručení nábytku si přitom zákazník i u těch nejoblíbenějších nábytkářských řetězců musí několik dní počkat, zaplatit nemalý peníz, a ještě půl dne vyhlížet kurýra. S DoDo jsme se vždy snažili nastavovat nové tržní standardy a nyní chceme změnit právě trh s doručováním nadrozměrných zásilek, které doručíme rychle, přesně a až do bytu zákazníka,“ popisuje start nové služby Ivo Velíšek, CEO DoDo pro Českou republiku a Slovensko.
Dva kurýři
Spuštění nové služby „Two-men delivery“ je pro DoDo cestou, jak přinést služby, ze kterých již firma pomohla utvořit tržní standard v jiných segmentech, také do těch oblastí e-commerce, na které jsou běžné doručovací služby krátké. Zaběhlé standardy se již ostatně technologicko-logistické společnosti podařilo posunout v oblasti rozvozu potravin, kde firma zajišťuje rozvoz pro značky jako Tesco, Košík či Penny, čerstvého jídla nebo třeba léků, které DoDo v režimu „same-day“ vozí ze sítě lékáren Dr. Max.
„Pro naši „Two-men delivery“ vidím na českém trhu i v zahraniční velký byznysový potenciál. Zákazníci dávají jasně najevo, co od moderního e-shopu očekávají, a obchodníci, kteří budou chtít uspět, budou muset být schopni jejich potřeby naplnit. V řadě segmentů se nám již podařilo výrazně posunout tržní standardy a jsem si jist, že podobnou disrupci si zaslouží i segment nábytku, elektra, sportovních potřeb a dalších typů objemného zboží. A dosavadní reakce ze strany klientů to potvrzují. Například v Maďarsku již se zapojením dvou kurýrů vozíme sportovní náčiní ze sítě prodejen Hervis a vážný zájem evidujeme u celé řady dalších celoevropských retailových řetězců,“ popisuje Peter Menky, chief commercial officer společnosti DoDo.
Pokud se nová služba v České republice osvědčí, v plánu je její rozšiřování do dalších zemí, kde DoDo působí. S prvními zákazníky již probíhají jednání v Maďarsku či třeba Německu, což je trh, na kterém DoDo rychle roste a má zde velké plány. Mohutná zahraniční expanze je ostatně pro DoDo aktuální top prioritou, se kterou firmě pomůže i nedávná investice ve výši 1,5 miliardy korun od investorů v čele s Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika

Logistika č. 2/2025





