Letní sezóna klade vysoké nároky na obchody, které prodávají zboží pro zahrádkáře, kutily i stavebníky. E-shop prodejen Hornbach běžně odesílá stovky zásilek svým zákazníkům každý den, v sezóně se počty ještě zvyšují. Se zvládáním neustále narůstajícího počtu objednávek pomáhá i logistický provider, firma Geis. Ta zásilky dopravuje k zákazníkům a dodává i obalový materiál.

Od roku 2015, kdy začal řetězec prodejen zboží pro dům a zahradu v České republice provozovat svůj e-shop, se počty zásilek jejich zákazníkům neustále zvyšují. Svou roli v počtech zásilek hrál také lockdown, kdy lidé začali on-line nákupy využívat ve velkém. Jelikož je tento obor velmi závislý i na ročním období, sezónnost má významný vliv na objednávky a nákupy zákazníků. Velkou část ze 100 tisíc aktivních položek portfolia Hornbach dopravuje zákazníkům firma Geis.

Hornbach využívá pro své zásilky většinou standardních doručovacích služeb. V některých případech však Geis na cestu vysílá v rámci prémiové služby i dvoučlennou posádku, aby manipulace se zbožím v místě dodání byla bezproblémová. Velké zboží (například vybrané zahradní domky) přemisťují na místo určení vozidla s hydraulickou rukou. Průměrná váha jedné zásilky, kterou Geis pro Hornbach přepravuje, je zhruba 400 kilogramů. Speciální technika se proto občas hodí.

Související

„Společnost Geis je pro Hornbach stabilním a důležitým partnerem v oblasti logistiky v České republice od roku 2015, kdy jsme naši spolupráci začínali. Vážíme si této spolupráce a také rychlosti, se kterou reagují na požadavky naše a našich zákazníků,“ říká Marian Ďuriš, fulfillment manager e-business CZ/SK Hornbach.

Aby dodání koncovým zákazníkům bylo rychlé a spolehlivé, je nutné bezproblémové propojení informačních systémů obou partnerů. Hornbach se u přepravce Geis spoléhá na flexibilní služby i s ohledem na stále měnící se požadavky zákazníků. Vzhledem k těmto výkyvům v poptávce musí Geis během pár hodin reagovat a vyslat další volná vozidla, aby byl zákazník spokojen a na zboží příliš dlouho nečekal. Díky tomu, že Hornbach přepravní službu outsourcuje, nevznikají problémy se zabezpečením dodatečných kapacit – jak personálních, tak technických. Běžně se stává, že k předem objednaným autům na svoz přibude během dopoledne několik dalších požadavků a Geis odpoledne vypraví další vozidla.

Logistický provider Hornbachu zajišťuje i kompletní obalový materiál pro zásilky e-shopu. Celá řada typů krabic je obvykle zhotovena z pětivrstvé lepenky. Pro balení nestandardních produktů Geis dodává také takzvaný nekonečný arch. Komunikace pro držení dostatečné zásoby obalového materiálu probíhá prostřednictvím EDI – elektronické výměny dat. Neexistují tedy klasické papírové objednávky nebo nutnost ručního opisování dat. Při poklesu množství obalů pod určitou úroveň přijde automaticky nová objednávka přímo do Geis, který ji vyskladní a odešle do jednoho ze skladů firmy Hornbach. Řetězec s produkty pro kutily tudíž neřeší nedostupnost materiálů pro výrobu obalů a jejich složité zabezpečování v této náročné době, tyto starosti za něj přebírá Geis. A právě méně administrativy a časově náročných procesů Hornbachu umožňuje soustředit se více na svůj core business.

Na základě dlouholeté spokojené spolupráce v České republice bylo navázáno partnerství i na Slovensku. Geis slovenským zákazníkům stejně jako v České republice vozí jejich objednávky z e-shopu a dodává řetězci materiál pro jejich balení. 

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-67105090-geis-dopravuje-pro-hornbach-zbozi-k-zakaznikum-prumerna-vaha-jedne-zasilky-dosahuje-zhruba-400-kilogramu