Statistiky z posledních let ukazují, že význam fulfillmentu postupně sílí, a to nejen v zahraničí, ale i u nás v Česku. Ilustračním příkladem může být třeba nedávná zpráva o tom, že své první distribuční centrum v kontinentální Evropě, konkrétně v Chebu, staví i americký ShipMonk. Z posledních dat navíc vyplývá, že outsourcing logistiky využívá celosvětově 64 procent společností. Je to především díky tomu, že si obchodníci začali uvědomovat, nakolik zásadní význam má logistika na spokojenost koncového zákazníka, a tím pádem i na úspěch celé společnosti.
„Samotný pojem fulfillmentu se mezi prodejci začal silněji etablovat také v důsledku covidové pandemie, kdy bylo e‑shopové prostředí pro obchodníky tím jediným možným prodejním kanálem,“ vysvětluje Patrik Babinec, CMO a spoluzakladatel Skladonu. „Zvýšená poptávka zákazníků, jejich rostoucí nároky i silná konkurence tak přivedly množství obchodníků k úvahám nad tím, jak svou logistiku maximálně zefektivnit, zkvalitnit a ideálně také optimalizovat s ní spojené náklady.“
A právě to fulfillment nabízí – předat logistiku do rukou odborníků, ušetřit za výdaje na pronájem i provoz skladu včetně jeho pracovníků a využívat skladové prostory jen v takovém rozsahu, jaký firma v daném měsíci potřebuje, a tak optimalizovat své celkové cash flow.
Cesty k fulfillmentu
Pokud podnik teprve začíná s e‑shopem – nutno podotknout, že většina podniků už tuto fázi má dávno za sebou – a distribuují přes tento kanál úzký sortiment a malé objemy objednávek, tak si fulfillmentové služby zajišťují v rámci prostorů a často procesů a vybavení určených k dodávkám do maloobchodu nebo velkoobchodu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později