Online nakupování je jednoduché a rychlé. Stačí pár kliknutí myší a už je před námi důležité rozhodnutí – způsob doručení. Ještě před pár lety jsme se museli spoléhat pouze na Českou poštu a další dopravce, kteří nám plnili přání s doručením zásilek. Jenže čekat na dopravce, kdy skutečně dorazí, to bylo pro mnohé komplikací. Dnes už ale více než 46 tisíc e‑shopů nabízí i možnost vyzvednutí zásilky na námi vybraném a pro nás nejvhodnějším výdejním místě Zásilkovny. A nejen tam.
Odpověď na mezeru na trhu
Není příliš obvyklé, že by v čele logisticko‑technologické firmy stála žena. I tím je Zásilkovna originální. Nápad vznikl vlastně za dlouhých večerů, kdy si Simona Kijonková „hrála“ s programováním a tvorbou webů. A zjednodušeně řečeno objevila díru na trhu. „E‑shopům chyběla výdejní místa a chyběl jim kvalitní projekt, který by jim přes jedno napojení na systém umožnil využít desítky logistických dopravců. A tak vznikla Zásilkovna,“ řekla před časem zakladatelka Zásilkovny a generální ředitelka holdingu Packeta Simona Kijonková médiím.
V době, kdy svět bojoval s velkou finanční a ekonomickou krizí a v Česku se také dopady této krize začaly projevovat, se v hlavě Simony Kijonkové utvořil nápad. Možná to nebyla ta nejlepší doba začít nové podnikání, ale zakladatelce této logisticko‑technologické firmy se to vyplatilo. V roce 2010, kdy Zásilkovnu spustila, v tom byla v podstatě sama, ale dnes řídí firmu o více než 2500 zaměstnancích.
Na podzim toho roku společnost otevřela své vůbec první výdejní místo v České republice. Bylo to v Ústí nad Labem. Během následujících let postupně přibírala zaměstnance, rozšiřovala výdejní místa a na jejím kontě postupně naskakovalo čím dál víc e‑shopů, které nabízely možnost doručení zboží přes nějaké výdejní místo Zásilkovny. Necelý rok po založení už své zásilky odesílala i na Slovensko. Za další tři roky se už mohla pochlubit první stovkou zaměstnanců, pěti tisíci spolupracujícími e‑shopy, ale hlavně prvním rekordem, a to 10 tisíci přepravených zásilek během jediného dne. Tento rekord byl později několikrát pokořen. Naposledy v roce 2021, kdy v rámci celé skupiny Packeta bylo během jednoho dne – samozřejmě ve vánoční špičce – přepraveno více než 725 tisíc zásilek.
Dva milníky v životě Zásilkovny
Jenže Zásilkovna se chtěla posouvat stále kupředu. První velký milník pro tuto firmu přišel v roce 2015, kdy spustili vlastní logistiku. Tehdy už měla přes 200 zaměstnanců, doručovala do několika zemí Evropy a expandovali dál, nejprve do Maďarska, později i do Rumunska, Polska a Německa. Vlastní logistika umožnila posunout Zásilkovnu ještě o kus blíž zákazníkům. Vloni totiž spustila službu Zásilkovna domů, která spočívá ve vlastním doručování zásilek až ke dveřím zákazníků, a tak začala tvrdě šlapat konkurenci na paty. Princip služby je prostý: pokud zákazník právě ve chvíli doručení není doma, Zásilkovna uloží jeho balík v nejbližším vhodném výdejním místě.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 1/2025





