Online nakupování je jednoduché a rychlé. Stačí pár kliknutí myší a už je před námi důležité rozhodnutí – způsob doručení. Ještě před pár lety jsme se museli spoléhat pouze na Českou poštu a další dopravce, kteří nám plnili přání s doručením zásilek. Jenže čekat na dopravce, kdy skutečně dorazí, to bylo pro mnohé komplikací. Dnes už ale více než 46 tisíc e‑shopů nabízí i možnost vyzvednutí zásilky na námi vybraném a pro nás nejvhodnějším výdejním místě Zásilkovny. A nejen tam.
Odpověď na mezeru na trhu
Není příliš obvyklé, že by v čele logisticko‑technologické firmy stála žena. I tím je Zásilkovna originální. Nápad vznikl vlastně za dlouhých večerů, kdy si Simona Kijonková „hrála“ s programováním a tvorbou webů. A zjednodušeně řečeno objevila díru na trhu. „E‑shopům chyběla výdejní místa a chyběl jim kvalitní projekt, který by jim přes jedno napojení na systém umožnil využít desítky logistických dopravců. A tak vznikla Zásilkovna,“ řekla před časem zakladatelka Zásilkovny a generální ředitelka holdingu Packeta Simona Kijonková médiím.
V době, kdy svět bojoval s velkou finanční a ekonomickou krizí a v Česku se také dopady této krize začaly projevovat, se v hlavě Simony Kijonkové utvořil nápad. Možná to nebyla ta nejlepší doba začít nové podnikání, ale zakladatelce této logisticko‑technologické firmy se to vyplatilo. V roce 2010, kdy Zásilkovnu spustila, v tom byla v podstatě sama, ale dnes řídí firmu o více než 2500 zaměstnancích.
Na podzim toho roku společnost otevřela své vůbec první výdejní místo v České republice. Bylo to v Ústí nad Labem. Během následujících let postupně přibírala zaměstnance, rozšiřovala výdejní místa a na jejím kontě postupně naskakovalo čím dál víc e‑shopů, které nabízely možnost doručení zboží přes nějaké výdejní místo Zásilkovny. Necelý rok po založení už své zásilky odesílala i na Slovensko. Za další tři roky se už mohla pochlubit první stovkou zaměstnanců, pěti tisíci spolupracujícími e‑shopy, ale hlavně prvním rekordem, a to 10 tisíci přepravených zásilek během jediného dne. Tento rekord byl později několikrát pokořen. Naposledy v roce 2021, kdy v rámci celé skupiny Packeta bylo během jednoho dne – samozřejmě ve vánoční špičce – přepraveno více než 725 tisíc zásilek.
Dva milníky v životě Zásilkovny
Jenže Zásilkovna se chtěla posouvat stále kupředu. První velký milník pro tuto firmu přišel v roce 2015, kdy spustili vlastní logistiku. Tehdy už měla přes 200 zaměstnanců, doručovala do několika zemí Evropy a expandovali dál, nejprve do Maďarska, později i do Rumunska, Polska a Německa. Vlastní logistika umožnila posunout Zásilkovnu ještě o kus blíž zákazníkům. Vloni totiž spustila službu Zásilkovna domů, která spočívá ve vlastním doručování zásilek až ke dveřím zákazníků, a tak začala tvrdě šlapat konkurenci na paty. Princip služby je prostý: pokud zákazník právě ve chvíli doručení není doma, Zásilkovna uloží jeho balík v nejbližším vhodném výdejním místě.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později