Covidová krize potvrdila, že svět logistiky, jak ho známe, se může během několika sekund změnit. Obchody zavřely, a tak byli mnozí z nás nuceni úplně poprvé objednat potraviny online. Uzavřením obchodů totiž zmizel hlavní kanál pro doručování zboží zákazníkům, a proto rapidně vzrostla potřeba vícekanálové logistiky.
Omnichannel se tak dostal do centra pozornosti. Logistické sítě na něj nebyly a často ani nemohly být připraveny.
Myšlenka omnichannel prodeje a logistiky se však rozvinula a o velký kus posunula. Praktických ukázek řešení přibývá.
To, jestli budou společnosti při řízení vícekanálové logistiky úspěšné, obvykle závisí na míře automatizace a robotizace jejich fyzických a softwarových logistických procesů.
Problémy s vysokou poptávkou, nutností expedovat zboží přímo ze skladů dodavatele a nedostatkem pracovních sil – to vše řeší automatizace.
Pokud do ní zatím neinvestujete, dříve nebo později vás to doběhne.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.