Covidová krize potvrdila, že svět logistiky, jak ho známe, se může během několika sekund změnit. Obchody zavřely, a tak byli mnozí z nás nuceni úplně poprvé objednat potraviny online. Uzavřením obchodů totiž zmizel hlavní kanál pro doručování zboží zákazníkům, a proto rapidně vzrostla potřeba vícekanálové logistiky.
Omnichannel se tak dostal do centra pozornosti. Logistické sítě na něj nebyly a často ani nemohly být připraveny.
Myšlenka omnichannel prodeje a logistiky se však rozvinula a o velký kus posunula. Praktických ukázek řešení přibývá.
To, jestli budou společnosti při řízení vícekanálové logistiky úspěšné, obvykle závisí na míře automatizace a robotizace jejich fyzických a softwarových logistických procesů.
Problémy s vysokou poptávkou, nutností expedovat zboží přímo ze skladů dodavatele a nedostatkem pracovních sil – to vše řeší automatizace.
Pokud do ní zatím neinvestujete, dříve nebo později vás to doběhne.