Čtyřicítka studentů z katedry logistiky podnikohospodářské fakulty Vysoké školy ekonomické v Praze navštívila tento týden nejnovější, nejmodernější a zároveň i největší logistické centrum společnosti Lidl v České republice.

Studenty doprovázel vedoucí katedry doc. Radek Novák a jeho kolegové Michal Mervart a Petr Jirsák. V průběhu dne se jim z řad zaměstnanců Lidlu věnoval vedoucí logistiky Roman Kmec, vedoucí buštěhradského skladu Josef Loužecký, vedoucí oddělení skladu Petr Mandok a ředitel prodeje, logistiky a podpory prodeje Jaroslav Kop.

Na úvod studenty čekala krátká přednáška v podání Romana Kmece a Josefa Loužeckého o logistice v Lidlu a o specifikách logistického centra v Buštěhradě. Následně se rozdělili do třech skupin, které nezávisle prošly všemi úseky skladu. Během exkurze na vlastní kůži prožili i teplotní rozdíl 45 stupňů Celsia. Účastníci totiž prošli jak úseky příjmu, výdeje a skladování zboží, tak i úseky mražených a chlazených potravin.

Související

Na jednotlivých místech skladu vždy proběhl krátký výklad o tom, jak daný úsek funguje a čím je výjimečný. V úseku odpadového hospodářství se účastníci exkurze mohli přesvědčit, že se zde klade velký důraz na třídění veškerých možných odpadových komodit nebo neprodejného zboží, s cílem maximálně využít jejich potenciál při dalším energetickém zpracování, recyklaci nebo podpoře různých neziskových organizací.

Studenti měli možnost vyslechnout si též přednášku o specifikách logistického centra v Buštěhradě.
Studenti měli možnost vyslechnout si též přednášku o specifikách logistického centra v Buštěhradě.
Foto: Jakub Oraiqat

V závěru exkurze se studenti opět setkali v zasedací místnosti, kde jim zaměstnanci Lidlu zodpověděli veškeré dotazy. Ty se týkaly nejen současného stavu skladu a logistiky v Lidlu, ale i plánů do budoucna. Exkurze pro studenty byla realizována v rámci nově uzavíraného partnerství společnosti Lidl a katedry logistiky Vysoké školy ekonomické v Praze. I do budoucna tak budeme společně usilovat o to, abychom nejen zkvalitnili praktické znalosti studentů, ale i jejich přehled o jejich možném budoucím uplatnění v praxi.

Související