Logistická společnost DB Schenker pokračuje v zelené transformaci pozemních přeprav předobjednávkou 2000 kusů elektrických návěsů. Ve spolupráci s Trailer Dynamics a Krone Commercial Vehicle Group plánuje nasadit eTrailers do evropských logistických operací už od roku 2024.

„Hledáme nová udržitelná řešení, která lze prakticky začlenit do každodenního fungování. Návěs eTrailer představuje další slibný model budoucnosti, který nás posouvá kupředu zelenějším pozemním přepravám,“ říká Cyrille Bonjean, výkonný viceprezident pro pozemní přepravy ve společnosti DB Schenker v Evropě.

Elektrifikované návěsy dělají nákladní vozidla udržitelnější a snižují emise oxidu uhličitého celé soupravy. Mají elektrické hnací ústrojí, které umožňuje podporovat pohon tahače. Speciálně vyvinutá technologie využívá patentovaný systém snímačů, který určuje dynamiku jízdy soupravy a následně přenastavuje eTrailer tak, aby sladil jízdu tahače a návěsu. Elektrické hnací ústrojí umožňuje také rekuperaci energie při brzdění.

Související

„Návěsy s elektrickým pohonem jsou dobrým odrazovým můstkem pro postupný přechod na zcela uhlíkově neutrální vozový park. Myslíme si, že eTrailers nejsou pouze dočasnou technologií, ale naopak budou dlouhodobou a pevnou součástí naší flotily užitkových vozidel,“ dodává Wolfgang Janda, výkonný viceprezident, ředitel divize Network & Linehaul Management společnosti DB Schenker.

Řídicí systém eTraileru pracuje samostatně, takže není nutné žádné propojení s tahačem. Kromě toho lze přívěsy kombinovat a používat s tahači všech výrobců. Návěsy eTrailer podporují tahače s dieselovým, plynovým, elektrickým i vodíkovým pohonem.

„Cílem společnosti Trailer Dynamics je významně přispět k dekarbonizaci ekonomiky a k udržitelné a ekologické logistice. Spolu s DB Schenker se postupně přibližujeme k tomuto cíli, kdy se naše společná vize stává realitou,“ říká Michael Nimtsch, generální ředitel společnosti Trailer Dynamics.

„Jsme proto velmi rádi, že tyto cíle nejen sdílíme s naším dlouholetým zákazníkem – společností DB Schenker, ale také nás těší, že je společně realizujeme prostřednictvím tohoto projektu,“ poukazuje Dr. Stefan Binnewies, generální ředitel společnosti Krone Holding.

Návěsy mohou být podle potřeby vybaveny bateriemi o kapacitě 300 kWh, 450 kWh nebo 600 kWh. To může prodloužit dojezd elektrických tahačů až o 500 kilometrů a také výrazně snížit spotřebu paliva běžných dieselových tahačů. V závislosti na užitném zatížení, topografii a stavu vozovky umožňuje elektrický pohonný systém návěsu eTrailer výrazně snížit emise oxidu uhličitého z dieselového tahače – minimálně o 20 procent nebo o 20 a více tun oxidu uhličitého. DB Schenker bude postupně zavádět těchto 2000 eTrailerů ve své evropské síti od roku 2024. 

Související