Procházíme obdobím, ve kterém se rychle a významným způsobem mění řada věcí (nejen) v logistice a skladování. Jednou z těchto změn je nástup elektromobility. Na silnice vyjíždějí elektřinou poháněná auta a jejich výrobci se nově zaváděnému trendu volky nevolky přizpůsobují – a logistické firmy taky. Nic jiného jim nezbývá, výroba elektromobilů má poněkud jiné požadavky na logistickou obsluhu výrobních linek či skladů než u vozů se spalovacími motory.

Změny v automobilovém průmyslu také mohou vyvolat řetězovou reakci v dalších sektorech logistiky a urychlit například zavádění automatizace a další zvyšování efektivity skladů. Hovoříme o tom s Kateřinou Rázlovou, ředitelkou automobilové divize a transportu společnosti DHL Supply Chain v České republice.

Námi oslovené firmy uvádějí různé pohledy na problematiku zvyšování efektivity ve skladech s využitím automatizace. Sklad je celek, a proto je třeba v něm optimalizovat jednotlivé procesy podle potřeby – ať už s využitím automatizace nebo jinak. Vedle samozřejmé potřeby pracovat se zaměstnanci a rozvíjet jejich pracovní motivaci nás zaujala myšlenka, že efektivita skladování souvisí s dobrými vztahy se zákazníky, což umožňuje lépe nastavit a provozovat efektivní procesy ve skladech.

V této příloze si dále můžete přečíst například o společnosti Beg Bohemia. V článku, který připravila redakční spolupracovnice Eva Blechová, se dozvíte, jak probíhalo budování skladu pro České dráhy, které tato firma zajišťovala. Z pera stejné autorky je rovněž ohlédnutí za projekty, které realizovala firma Demaco.

Související