Letošní sezona balíkového dopravce PPL začala prakticky již na konci října, kdy společnost spustila provoz nového vysokokapacitního překladiště v Hradci Králové. Pro nadcházející hektické předvánoční období tak PPL disponuje v rámci své přepravní sítě navýšenou kapacitou. Úspěšnému zvládnutí zvýšených objemů zásilek pomůže i rozšířená síť PPL Parcelshopů a PPL Parcelboxů, které jsou z pohledu životního prostředí, ale i samotné logistiky, ekologičtější variantou oproti doručování jednotlivých zásilek až ke dveřím.  

„Poslední roky změnily nákupní chování a také zrychlily pokrok a procesy v logistickém sektoru. A. Letos jsme přinesli spoustu digitálních a inovačních novinek, špičkových technologií a my v PPL jdeme s dobou rozšířili přepravní síť včetně otevření druhého překladiště. Rozrůstá se i síť našich PPL Parcelshopů a PPL Parcelboxů, díky kterým jsme i pro letošní sezonu schopni odbavit a doručit extrémně vysoké množství zásilek, a přitom nezkracovat úložní dobu výdejních míst,“ říká k zahájení letošní sezony generální ředitel PPL CZ Petr Horák.

Související

V předvánočním období se zvyšují denní objemy zásilek až o 50 procent oproti průměru ve zbytku roku, přesto je podle Horáka 25 dep po celém Česku, dvě překladiště, více než 4000 PPL Parcelshopů a PPL Parcelboxů napříč celou ČR, přes 2000 profesionálů z řad řidičů, na 1000 brigádníků a další tisícovka zaměstnanců společnosti připraveno plnit vánoční přání a očekávání všech svých zákazníků.

PPL hlásí dostatečné kapacity i připravenost

PPL v sezoně doručuje i několik set tisíc zásilek denně, proto bude mít v nejvytíženější dny nasazeno až o 60 procent více aut. „V sezoně očekáváme největší nápor v období těsně před vánočními svátky s predikcí, že letos můžeme pokořit hranici 500 tisíc zásilek za den, což by znamenalo 10 procentní nárůst od loňské sezony,“ dodává Petr Horák. Aby společnost tyto obrovské objemy zvládla, stejně jako v minulých letech nabere před Vánoci stovky sezonních řidičů a také manipulačních pracovníků navíc. „Vzhledem k tomu, že v nejsilnějších dnech roku doručíme až dvojnásobek standardních objemů, odpovídá tomu pak i počet aut. Pro letošek se bude podle našich odhadů počet aut před Vánoci pohybovat kolem 2000,“ upřesňuje Petr Horák.

Dodání balíků do Vánoc

Který den je pro odesílání balíkové zásilky s garancí dodání do Štědrého dne pro letošek tím nejzazším? „V PPL doručujeme do 23. prosince včetně. Doručení bude záviset na tom, jestli stihne e-shop balík expedovat. Pokud to bude ve čtvrtek 22. prosince, PPL přes 98 procent takových zásilek v pátek 23. prosince doručí a dárek bude v sobotu pod stromečkem. Samozřejmě platí, že je lepší objednat co nejdříve a nenechávat nákupy na poslední chvíli, ale i o tyto balíky se postaráme,“ vysvětluje Petr Horák.

Novinky pro letošní sezonu

Zásadní událostí letošního podzimu bylo zahájení pilotního provozu nového, v pořadí již druhého, překladiště v Hradci Králové, které je situované u dálnice D11 a doplňuje doposud jediné centrální překladiště u Prahy v Říčanech – Jažlovicích. Dvě nejmodernější automatizované třídicí linky umožňují vysokorychlostní třídění, kdy za 24 hodin dokáží prostřednictvím více než 1000 třídicích vozíků odbavit až 500 tisíc zásilek a zajistí tak pro zákazníky PPL dostatečné kapacity a rychlejší napojení na přepravní síť PPL s 25 depy napříč celou Českou republikou. Stejně tak umožní zlepšit dosažitelnost a napojení na evropskou síť DHL a další zahraniční trhy. „Očekávaný předvánoční nápor v doručování nám pomůže zvládnout i nově otevřené, strategicky umístěné depo v jihomoravských Hustopečích u Brna a rovněž modernizovaná depa ve Zlíně a Ostravě,“ doplňuje Petr Horák.

V letošním roce společnost také pokračuje v rozšiřování své sítě PPL Parcelshopů a PPL Parcelboxů, které nabízejí spotřebitelům další alternativu při vyzvedávání a posílání zásilek. Kromě doručení řidičem na adresu mají zákazníci PPL aktuálně k dispozici přes 4000 PPL výdejních míst v České republice. „Díky PPL Parcelboxům jsme našim zákazníkům a příjemcům blíže a k dispozici 24/7. Mohou si do nich nechat doručit, přesměrovat nebo z nich poslat zásilky dle svých časových možností, a to mimo jiné snižuje počet neúspěšně doručených zásilek. Naši řidiči pak v důsledku ušetří najeté kilometry i čas a jsou schopni doručit v průběhu dne více zásilek, což nám umožňuje zákazníkům a e-shopům nabízet vedle doručení přímo na adresu také ekonomicky výhodnější doručení do výdejních míst s cenou začínající na 58 korunách,“ říká Petr Horák, podle kterého právě možnost vyzvednout si nebo podat zásilku dle svých časových možností lidé v předvánočním čase opravdu ocení.

Podobně digitalizace a inovace dostávají v PPL stále nový směr a jsou další metou do budoucna. Novinkou letošního podzimu je nová služba odeslání zásilky bez nutnosti tisku etikety, což je ideální například pro posílání balíků zpět e-shopům nebo zásilek mezi občany. Zákazníci PPL teď obdrží pouze QR kód a 6místný SmartPIN, kterým se stačí prokázat u obsluhy PPL Parcelshopu, naskenovat u PPL Parcelboxu nebo ukázat řidiči při vyzvednutí zásilky.

Související