Skupina Packeta, která vlastní přední českou logisticko-technologickou firmu Zásilkovna, navýšila v roce 2022 obrat na 6,1 miliardy korun. Ve srovnání s rokem 2021 jde o 23procentní nárůst. Počet přepravených zásilek dosáhl téměř 90 milionu, meziročně jde o navýšení o 22,8 procenta. Na konci roku 2022 měla skupina Packeta více než 15 tisíc výdejních míst ve čtyřech zemích, téměř 140 tisíc partnerských míst ve většině zemí Evropy a spolupracovala se 46 tisíci internetovými obchody. Packeta to oznámila v aktuální tiskové zprávě.  

V roce 2022 byl celkový objem investic Packety 1,2 miliardy korun. Výrazně navýšila počet Z-BOXů, a to na 6200, v Česku (3650) a na Slovensku je lídrem trhu (1700), Z-BOXy má také v Maďarsku (800). Na podzim spustila druhé robotické depo v Rudné, každá druhá zásilka v rámci skupiny je nyní tříděna roboticky. Denně dokáže Packeta zpracovat až 1,5 milionu zásilek. Mobilní aplikaci si ke konci loňského roku stáhlo celkově více než pět milionu lidí.

Související

„Navzdory tomu, že celý e-commerce trh meziročně poklesl o 12 procent a v důsledku nastupující ekonomické krize jsme čelili celkovému ochlazení spotřebitelské poptávky, si skupina Packeta udržela růst i v roce 2022. To považuji za velký úspěch. Zákazníci věří, že jsme pro ně partner, který dokáže jejich zásilku spolehlivě a včas doručit. Do oblasti klientské spokojenosti a kvality péče o zákazníky jsme loni investovali obrovské úsilí a desítky miliónů korun,” říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.

„Ani letošní rok nebude jednoduchý, i přesto chceme náš byznys udržet na růstové vlně a dále posilovat naši pozici jak v České republice, tak i na dalších trzích, kde působíme. V roce 2023 se zaměříme na zkvalitňování našich produktů a služeb, zvýšení zákaznické spokojenosti a na péči o naše stávající zákazníky a získávání nových.“

Kvalitu produktů a služeb Packety a Zásilkovny ocenili také sami zákazníci v několika soutěžích: Zásilkovna zvítězila v 8. ročníku soutěže Nejdůvěryhodnější značka 2022 v kategorii Balíkové služby, zlato získala také v žebříčku TOP 100 značek s nejlepší zákaznickou zkušeností v Česku a v Křišťálové Lupě ji na nejvyšší příčku již počtvrté za sebou posunula v kategorii Internetové obchodování široká veřejnost.

Zásilkovna bodovala také v rámci soutěže Czech Contact Center Award 2022 a získala ocenění Leader a Osobnost kontaktního centra. Zlato v kategorii Leader kontaktního centra získala naše kolegyně Markéta Chomátová, vedoucí týmu klientské podpory. V kategorii Osobnost kontaktního centra bodoval náš inteligentní voicebot ZET.

Související