Společnost PST CLC Mitsui-Soko vzhledem k ustálení tranzitních časů obnovila pravidelnou kontejnerovou námořní sběrnou linku ze Šanghaje, které byla pozastavena před více než rokem kvůli velkým zdržením v námořní dopravě. Tato sběrná linka z Číny do České republiky byla tehdy přesunuta na železnici. Aktuálně tedy PST CLC Mitsui-Soko zajišťuje sběrnou linku z Číny po moři i po železnici.

K oblibě námořní sběrné kontejnerové linky přispívá i to, že ceny námořních přeprav výrazně klesly. „Aktuálně jsme na cenách, které byly před covidem. Rozdíl v cenách železničních a námořních přeprav je poměrně velký. Po železnici je tranzitní čas mezi patnácti až dvaceti dny, což je vhodné pro klienty, kteří na dodání spěchají. Přeprava po moři trvá 35 až 40 dnů, ale je výrazně levnější, zhruba až o 70 procent,“ říká Jan Bláha, ředitel přeprav společnosti PST CLC Mitsui-Soko.

Z Šanghaje míří sběrný kontejner do přístavu Hamburk, poté je kombinovanou dopravou převezen do Prahy, kde jsou zásilky ve skladu PST CLC Mitsui-Soko dekonsolidovány. Následně probíhá distribuce konečným zákazníkům. „Zájem zákazníků o tuto službu je velký. Výhodou je, že nemusí naplnit celý kontejner, mohou si objednat menší prostor, tím pádem je cena pro ně výhodnější,“ dodává Jan Bláha.

Jan Bláha, ředitel přeprav společnosti PST CLC Mitsui-Soko
Jan Bláha, ředitel přeprav společnosti PST CLC Mitsui-Soko
Foto: PST CLC Mitsui-Soko
Související