Logisticko-technologická společnost DoDo s lékárenskou sítí Dr. Max pražským zákazníkům již rok expresně doručuje léky, zdravotní doplňky i drogistické zboží. Jak ukazují dosavadní výsledky spolupráce, zájem o rychlé a přesné doručení v tomto segmentu rychle roste. Za první rok spolupráce DoDo zákazníkům expresně doručilo 50 tisíc objednávek. Firmy proto svou spolupráci rozšíří i na další pobočky, vznikne expediční depo pro zákazníky ve středočeském kraji a expresní rozvoz bude nově k dispozici rovněž v Brně a Ostravě. 

Po prvním roce spolupráce se z několika závozů stalo v průměru 1200 doručených objednávek týdně. Celkový počet objednávek v prvních šesti týdnech roku 2023 se oproti stejnému období v předchozím roce zvýšil téměř pětkrát. Nabídka rychlého doručení prostřednictvím DoDo se tak v nejbližší době bude dále rozšiřovat, a to jak navýšením počtu obsluhovaných poboček, tak i rozšířením kapacity doručovacích slotů. O Vánocích se počet doručených objednávek ze sítě Dr. Max blížil i třem stovkám denně, přičemž do poloviny roku se díky rozšíření služby do středočeského kraje, Brna a Ostravy očekává nárůst na průměrných 500 denně.

Související

V současné době DoDo pro Dr. Max zajišťuje expresní doručení volně prodejných léků a doplňků stravy, přičemž zákazník si v e-shopu Dr. Max může vybrat možnost doručení v ten samý den nebo ve dvou následujících dnech. Při objednání má zákazník možnost zvolit si konkrétní dvouhodinový doručovací slot. První denní doručovací slot je stanoven na 8. až 10. hodinu, poslední slot pak na 18. - 20. hodinu večerní.

Nejčastěji objednávaným zbožím jsou produkty jako paralen, ibalgin, vitamíny B6 či C a obecně léky, které nabízí rychlou pomoc s akutními zdravotními obtížemi. Zákazníci i z toho důvodu jednoznačně preferují doručení hned v den objednávky a dle zpětné vazby velmi oceňují, že DoDo zvládne s maximálně desetiminutovým zpožděním doručit 98,5 procenta objednávek. Velmi populárními artikly jsou ale také sezónní produkty a položky, které jsou součástí pravidelných promo akcí.

„V průběhu covidu i následných chřipkových epidemií se ukázalo, jak se návyky zákazníků mění. V případě obtíží se již často vyhýbají fyzické návštěvě kamenné lékárny a chtějí svůj nákup vyřídit bezpečně a z pohodlí domova na e-shopu. Online zákazníci navíc oceňují širší nabídku sortimentu, která již přesahuje 25 tisíc produktů. I proto na rozvoji našeho omnichannel přístupu dále usilovně pracujeme a přinášíme nové možnosti doručení, včetně nedávného zařazení výdejních boxů,“ popisuje marketingová ředitelka Dr. Max ČR Tereza Dušková.

Právě z důvodu měnících se návyků zákazníků kladou lékárny na svá e-shopová prostředí stále silnější důraz. Dokládají to i čísla – e-shop Dr. Max za poslední rok rostl dvouciferně a aktuálně firmě generuje 20 procent z celkového obratu. Lékárenská síť Dr. Max si tak udržuje postavení jedničky, a to jak v obratu kamenných poboček, tak právě v počtu online objednávek.

Ivo Velíšek, CEO DoDo pro Českou republiku a Slovensko
Ivo Velíšek, CEO DoDo pro Českou republiku a Slovensko
Foto: Dodo

„Důraz na online prodej s rychlým doručením jsou jasným trendem, který postupně proniká i do dříve konzervativnějších odvětví, jako je právě prodej lékárenských produktů. Těší nás, že s Dr. Max, který je jasnou jedničkou svého odvětví, reagujeme na potřeby zákazníků a posouváme zákaznickou zkušenost, tak, jako se nám to již povedlo v jiných segmentech v čele například s doručováním potravin, kde kompletně vozíme pro ty největší hráče na trhu, jako je Tesco či Košík.cz,“ uzavírá Ivo Velíšek, CEO DoDo pro Českou republiku a Slovensko.

Související