Již ve druhé polovině devadesátých let 20. století byl v Maďarsku vyvinut košový vůz Sdgnss pro jednoduchou přepravu standardních silničních návěsů, tedy bez uzpůsobení pro vertikální překládku. Konstrukce vycházela z kapsového vozu, ložný prostor pro uložení podvozku návěsu byl uzpůsoben jako vyjímatelný koš. Pomocí vertikálního mechanismu se koš umístí vedle železničního vozu, jízdní souprava do něho najede a odpojí se sedlový tahač. Koš se silničním návěsem je přeložen zpět do železničního vozu pomocí vertikálního překládacího mechanismu. Koš vložený do vozu spočívá tlapami na horních pásnicích podélníků.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později