Evropská balíková přepravní síť Geopost, jejíž součástí je i česká DPD, oznámila finanční výsledky za rok 2022. Strmě vzrostl zájem o doručení „out of home“, tedy zejména o samoobslužné boxy a výdejní místa, kde se objemy zvýšily meziročně o 20 procent. V roce 2022 otevřela skupina 13 000 nových výdejních míst a celkově jich tak svým zákazníkům nabízí přes 83 tisíc.

Tržby skupiny vzrostly oproti roku 2021 na 15,6 miliard eur (o šest procent). Skupina po celém světě doručila 2,1 miliardy balíků, což značí mírný pokles oproti předchozímu roku (o 1,3 procenta). Snížení doručeného počtu balíků vzniklo zejména v důsledku pozastavení služeb v rámci Ruska a následného stažení se z trhu. Společnost odepsala svá aktiva v hodnotě 149 milionů eur.

Geopost posílil v oblasti nových specializovaných městských služeb a to zejména díky akvizici firem jako je CitySprint (britská jednička v doručení ve stejný den) nebo CChezVous (expert na doručování těžkých a objemných balíků).

Související

Skupina nadále úspěšně pokračuje v upevňování pozice lídra na e-commerce trhu v udržitelném doručování a rozšiřování do strategicky silných oblastí jako je doručování do samoobslužných boxů a výdejních míst, doručování jídla a potravin (nárůst tržeb o jedno procento) či zdravotnictví (nárůst tržeb o 22,8 procenta). 

Strmě vzrostl zájem o doručení „out of home“, tedy zejména o samoobslužné boxy a výdejní místa, kde se objemy zvýšily meziročně o 20 procent. V roce 2022 otevřela skupina 13 tisíc nových výdejních míst a celkově jich tak svým zákazníkům nabízí přes 83 tisíc. Do roku 2025 by Geopost chtěl dosáhnout 100 tisíc výdejních míst a samoobslužných boxů – 90 procent Evropanů by se tak mělo dostat k tomu nejbližšímu do 10 minut.

„Pro celou skupinu je to skvělá zpráva - ačkoliv na trhu panovala dlouhou dobu velká nejistota a nervozita vzhledem k vysoké inflaci a rapidnímu růstu cen energií, podařilo se skupině Geopost i přesto docílit vyšších tržeb a nepolevit v plnění strategických plánů a závazků o udržitelnosti,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD v Česku.

Skupina navýšila také svůj podíl ve společnosti Aramex (z 24,8 na 28 procent), která má silnou doručovací síť na Středním východě, v Asii, Africe a Oceánii a ideálně tak doplňuje a rozšiřuje stávající silnou pozici Geopost na evropském trhu.

Související