Ve spolupráci se svým dlouhodobým partnerem, společností Cepap La Couronne, Raja v představuje bezplastovou alternativu ke dvěma nejběžnějším typům obalů používaných v e-commerce: bublinkovým obálkám, které umožňují bezpečné zasílání zboží poštou, a plastovým bublinkovým sáčkům, které chrání výrobky uvnitř balíčků. Společnost Raja o nových papírových obálkách podrobně píše v aktuální tiskové zprávě.
Nové papírové obálky jsou vhodné pro zasílání všech typů výrobků ve všech odvětvích: elektronickém obchodu, průmyslu, kulturním zboží (jako jsou knihy) a podobně. Jejich funkčnost ovšem Raja a Cepap La Couronne otestovaly na zásilkách s velmi křehkým zbožím, jako jsou vánoční ozdoby, paletky s líčidly nebo lihoviny.
„Všechny testovací zásilky dorazily v neporušeném stavu a dobře chráněny svým obalem,“ říká Gabriela Fabianová, generální ředitelka společnosti Raja.
Obálky jsou vyrobeny z čistě hnědého kraftového papíru o gramáži 100 a 120 g/m2 s certifikací PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification). Pevnost 918 kilopascalů z něj činí jeden z nejpevnějších kraftových papírů na trhu.
Francouzský design a výroba
Na návrhu se podílela Raja ve spolupráci s Cepap La Couronne, předním francouzským výrobcem obálek a sáčků. Díky této spolupráci vznikla zcela bezplastová alternativa ke dvěma nejběžnějším typům obalů používaných v e-commerce: bublinkovým obálkám, které umožňují bezpečné zasílání zboží poštou, a plastovým bublinkovým sáčkům, které chrání výrobky uvnitř balíčků.

Samotnou výrobu přímo ve Francii zajišťuje společnost Cepap La Couronne, která začala navrhovat lehké obaly v reakci na úbytek tradičního trhu, kdy v letech 2010 až 2021 klesla evropská produkce obálek z 90 na 40 miliard. Společnost Cepap La Couronne investovala 1,5 milionu eur do nového, 38 metrů dlouhého a čtyři metry širokého stroje na výrobu bublinkové fólie a reliéfních papírových obálek, který si nechala svým jménem patentovat.
Výroba byla zahájena v lednu 2022. „Po dvanácti měsících studia, výzkumu a vývoje zahajujeme výrobu první řady papírových bublinkových obálek v Evropě. Nová výrobní linka nám umožní urychlit naši diverzifikaci v oblasti obalů," uvedl Nicolas Baudart, generální ředitel společnosti Cepap La Couronne.
Cíl: minimálně 10 procent trhu
Podle studie, kterou v roce 2021 provedly společnosti Citeo, FEVAD, Ipsos a Hact, očekává 92 procent zákazníků nakupujících online alternativy k plastovým obalům v e-shopech, pokud nabízejí stejnou úroveň ochrany produktu.

Společnost Raja ve fázi návrhu oslovila několik potenciálních zákazníků. Ochrana poskytovaná obalem je pro ně nezbytnou podmínkou. Kromě toho hledají obaly, které jsou lehké a tím pádem přináší nižší náklady na poštovné, zároveň dimenzované tak, aby snižovaly náklady na přepravu, a především snadno recyklovatelné. Raja odhaduje, že její dvě nová obalová řešení by mohla rychle získat minimálně 10 procent trhu srovnatelných stávajících řešení.
„La Couronne přináší svou kreativitu a Raja své distribuční kapacity v Evropě. Společně přinášíme našim zákazníkům dvě nová obalová řešení, která jsou ochranná, snadno použitelná, posilují značku a jsou šetrnější k životnímu prostředí. Spoluprací s francouzskými a evropskými výrobci, jako je La Couronne, navíc podporujeme průmysl a zaměstnanost, a zároveň omezujeme dopravu a dopad na životní prostředí. Je to CSR v praxi,“ říká Ulrick Parfum, ředitel nákupu a produktového marketingu skupiny Raja.

Společnost Raja bude oba nové výrobky nabízet za cenu, která je přibližně o 10 procent vyšší než cena jejich ekvivalentů. „Mírná přirážka neodráží plnou hodnotu inovace, protože chceme demokratizovat používání těchto řešení,“ upozorňuje Franck Chenet, marketingový ředitel skupiny Raja.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.