Společnost cargo-partner byla u počátků rozvoje Nové hedvábné stezky, aktivní je na ní od roku 2011. Po problémech s přetížením kapacit a rostoucími cenami se železniční cesta z Číny do Evropy opět stává lákavou a nákladově zajímavou alternativou nejen k námořní, ale díky konsolidaci zakázek i k letecké přepravě.
„Železniční přeprava z Číny se vrátila do normálu a znovu nabízí veškeré benefity z předcovidové doby. V prvé řadě je to opět spolehlivost a rychlost, znovu dokážeme nabídnout přepravní dobu mezi terminály v rozmezí 14 až 18 dnů, což je zhruba polovina proti námořní přepravě,“ uvedl Jiří Jelínek, jednatel cargo-partner v České republice. Došlo také k poklesu cen a je i dostatek volných kontejnerů. Důležitým benefitem železniční dopravy je také její ekologičnost.
Konsolidace zásilek
Vedle celokontejnerové přepravy zboží (FCL) cargo-partner nabízí svým zákazníkům i kusovou přepravu zásilek (LCL). Ve spolupráci s čínskými kolegy totiž zajišťuje konsolidaci zboží už od jednoho krychlového metru.
„Prakticky z jakéhokoliv místa v Číně dokážeme svézt zásilky do našich konsolidačních skladů v blízkosti dvou hlavních terminálů v Šanghaji a Šen-čenu, odkud jezdí každý týden vlak do polských Małaszewic, s následným svozem do Brwinówa u Varšavy nebo do Wysogotowa u Poznaně. Zde máme vlastní dekonsolidační sklady, odkud zboží kyvadlově vozíme do Brna a odtud dále do Prahy nebo i Vídně,“ popisuje trasu Jiří Jelínek a dodává: „Díky vlastnímu přímému servisu se zásilky po cestě nepřekládají, co snižuje riziko poškození a klienti mohou profitovat z end-to-end řešení z jednoho zdroje“. S rostoucí poptávkou se počítá s tím, že vlaky z Číny budou časem opět jezdit přímo do České republiky, jak tomu bylo před covidem.
Nový LCL servis z Asie do Evropy přes Rotterdam
I přes rostoucí podíl železniční přepravy však stále míří většina zboží z Číny do Evropy po moři. Aby předcházel problémům s přetížením v německých přístavech, zavedl poskytovatel logistiky nové týdenní LCL služby z klíčových asijských bran jako je Šanghaj, Šen-čen a Nhava Sheva do západní Evropy přes přístav v Rotterdamu. V porovnání s tranzitem přes Hamburk a Bremerhaven nové služby umožňují flexibilnější plánování a značnou časovou úsporu.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika

Logistika č. 2/2025





