Prodejce elektroniky Electro World a technologicko-logistická společnost DoDo spolu spustily novou službu expresního doručování elektrických spotřebičů ještě v den objednání (same-day). Jako vůbec první hráči na českém trhu tak zákazníkům přinášejí možnost takto rychlého doručení i u segmentu velkého elektra, jako jsou pračky, sušičky, ledničky, myčky a další běžné domácí spotřebiče. Součástí služby je navíc i vynesení spotřebiče do patra, jeho základní zapojení a odvoz starého přístroje. Služba je v první fázi dostupná pro zákazníky v Praze, v následujících měsících pak bude postupně rozšiřována také do dalších měst.

Elektro je jedním ze segmentů maloobchodu, kam digitalizace pronikla již poměrně dávno a kde si lidé zvykli nakupovat online výrazně dříve než v jiných odvětvích, jako jsou móda či nákup potravin. Kvalita a rychlost doručovacích služeb však v této oblasti dlouho stagnovala. Lidé si na nový spotřebič ještě dnes musí často počkat a avizovaná doba doručení navíc mívá velmi široký rozptyl, což výrazně komplikuje plánování jeho převzetí a instalace. Na tuto situaci Electro World s logistickou firmou DoDo svou novou službou reagují a tu nejlepší možnou zákaznickou zkušenost s online nákupem přinášejí právě i do segmentu elektra, včetně toho velkého.

„Průtahy při nákupu nového spotřebiče mohou být velmi stresující – zvlášť v momentě, kdy vypoví službu třeba starý mrazák či chladnička. S naší službou Same-day doručení chceme zákazníky tohoto stresu zbavit a dát jim možnost objednat si nový spotřebič rychle, na přesný čas, který jim vyhovuje, a navíc se zapojením a odvezením starého. Velkým benefitem této služby je také možnost doručení objednávky i o víkendu. Naše služby spojené s online nákupem ostatně vylepšujeme kontinuálně a není náhodou, že objednávky z našeho e-shopu každoročně rostou,“ komentuje Michal Navrátil, obchodní ředitel Electro World.

Zákazníci preferují rychlé doručování

Electro World novou službu přináší v reakci na podněty ze strany zákazníků i s ohledem na celospolečenský spotřebitelský trend, který ukazuje, že na rychlosti záleží. Dle studie zpracované pro DoDo agenturou Perfect Crowd má rychlost dodání zboží pro zákazníka rozhodující roli při výběru mezi e-shopy s podobnou cenou produktů. Až 84 procent zákazníků zvolí takový obchod, který je schopen doručit zboží rychleji, a rychlé dodání motivuje 90 procent zákazníků k opakovanému nákupu. Příliš dlouhé dodací lhůty jsou naopak pro 61 procent nakupujících důvodem k tomu, aby nákupní košík opustili.

„Doručení v konkrétním hodinovém slotu v den objednání je něčím, na co si zákazníci například u rozvozu potravin rychle zvykli. Není proto divu, že podobný standard služeb začínají požadovat i u jiných typů zboží. V segmentu elektra je přitom potřeba rychlého a pohodlného doručení naprosto přirozená. U spotřebičů, které váží desítky kilogramů, a jejich zapojení často vyžaduje odborný zásah, je služba komfortního doručení opravdu obrovským posunem v zákaznické zkušenosti. Těší nás, že tuto příležitost vnímá i přední představitel svého segmentu, kterým Electro World bezesporu je, a těšíme se, jak si tuto revoluční službu oblíbí zákazníci,“ popisuje start nové služby Peter Menky, Chief Commercial Officer společnosti DoDo.

Spuštění a postupné zavádění služby doručování s většími vozy a dvěma kurýry na vykládku (Two-men delivery) je pro DoDo cestou, jak přinést služby, ze kterých již firma pomohla utvořit tržní standard v jiných segmentech, také do těch oblastí e-commerce, na které jsou běžné doručovací služby krátké. Zaběhlé standardy se již ostatně technologicko-logistické společnosti podařilo přetvořit v oblasti rozvozu potravin, kde firma zajišťuje rozvoz pro značky jako Tesco, Košík, Penny či Billu, i v segmentech čerstvého jídla nebo třeba lékárenského zboží, které DoDo v režimu „same-day“ vozí ze sítě lékáren Dr. Max. Služba Two-men delivery je zaměřena na rozvoz nadměrného zboží v čele s velkým elektrem, nábytkem, objemnými sportovními potřebami a dalšími typy rozměrného zboží. Cílem DoDo je učinit tržním standardem kvalitní doručení v den objednání a v konkrétním časovém slotu napříč segmenty.

Související