Společnost DB Schenker rozšiřuje své působení v Rudné u Prahy o nové logistické centrum, kde ve velkém nasadí autonomními roboty (AMR) Geek+. Pilotní provoz prvních z nich byl právě zahájen a od července bude zaměstnancům centra pomáhat tým 113 robotů.
Nasazení AMR robotů v hale o rozloze 55 tisíc čtverečních metrů výrazně pomůže efektivnějšímu vychystávání zakázek. Místo aby pickeři chodili po skladu k regálům, roboti přivezou regály se zbožím k nim. Úkoly autonomních robotů jsou různé. Převážejí regály nebo je vrací, někteří se nabíjejí nebo čekají v řadě před vychystávacím pracovištěm. Nosnost jednoho robota je až 500 kilogramů, dokáže tedy přivézt plně naložený regál, čímž dále zvyšuje efektivitu vychystávání zakázek. Celý systém dokáže v současné konfiguraci připravit přes 3000 kusů zakázek za hodinu a je připraven na rozšíření až na 5500 zakázek za hodinu.
„V provozu roboti operují všichni najednou. Jsou vybaveni Li-on baterií a vydrží pracovat dvě až tři hodiny. Když se vybijí, sami dojedou k jedné z patnácti nabíjecích stanic. Celý nabíjecí proces trvá necelých 10 minut. Prostor, kde AMR operují je navržený s důrazem na bezpečnost, aby nedošlo ke kolizi. Když operátor vstoupí do prostoru pro roboty, celý provoz se zastaví,“ vysvětluje fungování AMR v logistickém centru Jan Čadil, vedoucí oddělení engineeringu společnosti DB Schenker.
Autonomní roboti jsou řízení softwarem společnosti Körber, který má přehled o tom, v jakém regálu a na jakém místě se zboží nachází. Robot, který právě nemá žádné zadání a je nejblíže k příslušnému regálu, pod něj zajede, zvedne jej a přiveze na požadované vychystávací stanoviště. Pracovník za asistence systému pick-to-light z regálu odebere zboží v požadovaném množství, potvrdí vše v aplikaci a robot okamžitě odjíždí vrátit regál zpět na svoji pozici, popřípadě na jinou pozici.
Tento robotický systém pracuje nezávisle na 3000 metrů dlouhém dopravníkovém řešení. Po vychystání zboží z regálu, který přiveze AMR, umístí pracovník bednu se zbožím na dopravník, který ji přemístí na další pracoviště k následnému zpracování – procesy přidané hodnoty, konsolidace či balení.
„Náš budoucí provoz představuje jedno z největších nasazení AMR robotů ve střední a východní Evropě. Software společnosti Körber, který je propojený s naším systémem dokáže mimo jiné analyzovat také obrátkovost zboží a následně aktivně přesouvat více obrátkové produkty blíže k pracovním stanicím, aby co nejvíce optimalizoval celý proces,“ doplňuje Libor Siekela ředitel provozu high-tech v DB Schenker a dodává: „Stejně tak důležité je, že usnadní práci a ušetří kroky našim kolegům v logistickém centru.“
Expediční sklad bude ve špičce vyžadovat více než 1000 operátorů. DB Schenker již nyní nabírá zaměstnance na pozice techniků, referentů provozu, pracovníků kvality, vedoucích týmů a směn či skladových operátorů. Kromě maloobchodních operací bude nové distribuční centrum sloužit také pro B2C, G2P a e-commerce přepravy včetně služeb s přidanou hodnotou (value-added services).
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





