Fungování dodavatelských řetězců a obchodu vůbec se neobejde bez systémů automatické identifikace, jako jsou čárové kódy. V distribučních a logistických řetězcích se již několik let využívají 2D kódy, které je možné skenovat na delší vzdálenost nebo v pohybu. 2D kódy se ovšem budou prosazovat stále více i v maloobchodě a jak v rozhovoru připouští Pavel Moravec, prezident českého zastoupení globální organizace GS1, která již padesát let standardy pro identifikaci a komunikaci vyvíjí, čárové kódy ve vzdálenější budoucnosti vymizí zcela. Jednotliví partneři v dodavatelsko‑odběratelském řetězci se musí připravit na modernizaci hardwaru i softwaru, může dojít i ke změnám procesů, konstatuje Pavel Moravec.

Sběr a zpracování dat prostřednictvím automatické identifikace stojí také na začátku procesů a technologií, s nimiž systémový integrátor Kodys pomohl optimalizovat procesy ve společnosti Toptrans, která se specializuje na přepravu obálek, kartonů, palet i celokamionových přeprav. Obsah nevšedního semináře na toto téma, který se uskutečnil přímo v depu Toptransu, jsem se pokusil shrnout v článku.

Rád bych čtenáře upozornil na velký rozhovor s Pavlem Osičkou, obchodním ředitelem společnosti Linde Material Handling Česká republika. Podrobně v něm popisuje, jak zásadně automatizační a digitalizační trendy proměňují náplň činnosti dodavatelů manipulační techniky a intralogistických řešení. Hovoří též o tom, jak uřídit velké komplexní projekty, a dotýká se například také problematiky vodíkového pohonu.

Automatizační technologie a možnosti využití vozíků s vodíkovými články byly též tématem setkání, která se svými zákazníky uspořádaly společnosti Toyota Material Handling CZ a Still ČR.

A Pavel Toman píše o tom, jak do skladů přichází umělá inteligence. Od zástupců předních dodavatelů zjistil, v kterých procesech začíná hrát důležitou roli.

Související