České e-shopy expandují na rumunský trh. Podle interních dat balíkového přepravce GLS narostl počet klientů, kteří pravidelně doručují zásilky do Rumunska, meziročně o 55 procent. Společnost v návaznosti na to nově zavedla přímou linku mezi Jihlavou a Sibiu a zrychlila doručení do Rumunska o jeden den.
Společnost GLS v reakci na extrémní nárůst českých e-shopů posílajících v uplynulém roce balíky do Rumunska zrychlila doručování zásilek na tamní trh o jeden pracovní den. Podle interních dat GLS roste exportní potenciál v Rumunsku ve srovnání se Slovenskem, Maďarskem a Polskem nejvíce. Jinými slovy se české e-shopy začaly v uplynulém roce více orientovat na východoevropské trhy.
Díky přímé lince tak bude balíky převzaté do přepravy v Česku například v pondělí kurýr doručovat na adresu nebo do výdejního místa v Rumunsku již ve středu. V Rumunsku rychle roste i síť výdejních míst GLS. Do konce letošního roku zde bude k využití na 3000 výdejních míst a 2300 výdejních boxů.
„V poslední době pozorujeme extrémní zájem českých e-shopů o expanzi do východní Evropy, mimo Slovenska a Maďarska zejména na rumunský trh. Ve všech těchto zemích GLS provozuje neustále rostoucí síť výdejních míst a balíkomatů. Z České republiky nabízíme krátké tranzitní časy, které jsme nyní vylepšili zavedením přímé linky mezi Jihlavou a Sibiu. Můžeme tak zajistit našim e-shopům jednoduchou, rychlou a spolehlivou mezinárodní přepravu včetně cenově výhodné možnosti přímého zasílání zásilek do výdejních míst,“ uvádí Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.