Nová kamera Linde Reverse Assist od společnosti Linde Material Handling (MH) rozlišuje v reálném čase osoby od předmětů a pomocí víceúrovňového varovného systému zabraňuje kolizím průmyslových vozíků s chodci ve skladech či výrobních prostorách. Inteligentní asistenční kamera pro couvání je k dispozici jako plně integrované řešení pro nové vozíky či jako volitelná možnost pro dodatečné montáže. Může být použita samostatně nebo v kombinaci se stávajícími asistenčními a bezpečnostními systémy Linde.

„Otázka bezpečnosti práce hraje v současné době významnou roli v naprosté většině podniků, a to zcela oprávněně,“ zdůrazňuje Fabian Zimmermann, produktový manažer pro bezpečnostní řešení ve společnosti Linde MH. „Nehody vysokozdvižných vozíků mívají stále znovu za následek vážná zranění. Příčiny jsou různé a sahají od neopatrnosti chodců a nesoustředěných řidičů až po prosté zapomenutí podívat se přes rameno, když vozík couvá. S naší koncepcí Vize nula jsme si stanovili cíl zcela zamezit nehodám v rámci vnitropodnikového toku materiálu – zejména těm, při nichž jsou zraněni lidé. Investice do bezpečnostních asistenčních systémů se vyplatí ve více ohledech, protože kromě zranění pomáhají předcházet zbytečným nákladům, ztrátám produktivity a šetří firemní zdroje,“ vysvětluje specialista na bezpečnostní řešení společnosti Linde.

Související

Inteligentní couvací kamera nyní doplňuje již tak rozsáhlou nabídku bezpečnostních asistenčních systémů společnosti Linde MH. Kamera byla vyvinuta s pomocí umělé inteligence a „naučila se“ rozlišovat osoby od jiných překážek, které se objeví v zadní části nákladního vozíku. Pokud v definovaném úhlu kolem kamery rozpozná osobu, spustí se víceúrovňový výstražný systém. Řidič je na potenciální nebezpečí upozorněn jak vizuálně prostřednictvím displeje, tak akustickým výstražným signálem. Kromě toho lze aktivovat automatické snížení rychlosti jízdy, aby se dále minimalizovalo riziko nehody.

„Tím, že se algoritmus zaměřuje pouze na obzvláště kritické kolize s lidmi, zabraňujeme tomu, aby se řidiči stali vůči varovným signálům znecitlivělí a nakonec imunní,“ říká Zimmermann. Pro další snížení počtu takových signálů lze nastavení výstrahy omezit na dobu, kdy nákladní vozík skutečně jede směrem, kde se vyskytují lidé.

Varování v různých fázích a zónách

Individuálně konfigurovatelná zóna detekce osob kamery Linde Reverse Assist pokrývá až 12 metrů a lze ji rozdělit do dvou varovných zón. Pokud je chodec dále, rychlost vozidla se sníží méně, než když je osoba v užší zóně, a tedy blíže k vozidlu. U nejnovější generace protiběžných vozíků se obraz z kamery zobrazuje na volitelném sedmipalcovém displeji buď v celoobrazovkovém režimu, nebo na rozdělené obrazovce. U těchto modelů je inteligentní kamera plně integrována do architektury vozíku. Není nutný další monitor pro zadní kameru, který by mohl bránit výhledu v této oblasti.

Kamera Linde Reverse Assist může být použita jako samostatné řešení. Protože však jeden bezpečnostní systém často nestačí k pokrytí široké škály provozních rizik, je toto řešení kompatibilní i s dalšími stávajícími bezpečnostními a asistenčními systémy Linde. Mezi ně patří například systém Linde Motion Detection, který zabrání rozjezdu vozíku, pokud se za ním pohybuje osoba nebo vozidlo.

„Ideální kombinaci představují také asistenční kamera pro couvání a asistenční systém Linde Safety Guard,“ upozorňuje Zimmermann s odkazem na aplikaci u zákazníka. Pokud vysokozdvižné vozíky vjedou z venkovního prostoru do tmavšího prostředí haly, automaticky se sníží rychlost a po dosažení rolovacích vrat se vrata otevřou. Kromě toho se na podlahu v hale promítá velký výstražný trojúhelník, který upozorňuje chodce na blížící se vysokozdvižný vozík.

Související