Co se týká dopravy osobní, jsou dobře konkurenceschopné jednak vysokorychlostní tratě, jednak příměstská doprava, kde doprava silniční naráží na své limity (např. i v aglomeraci Prahy), zbylé segmenty dálkové i regionální dopravy jsou ale často přehlíženy. Konkrétně ve Francii byl schválen zákon o zákazu leteckého spojení na takových vnitrostátních relacích, kde let trvá méně než 2,5 hodiny a současně existuje železniční spojení. Příměstská doprava v Paříži a okolí se masivně rozvíjí, ale regionální doprava včetně nevysokorychlostní dálkové svůj podíl ztrácí.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 1/2025





