Systém ETS 2 začne platit i na silnici
Kombinovaná doprava (KD), tak jak je v současnosti chápaná, tedy jako přeprava v unifikovaných přepravních jednotkách několika druhy dopravy, funguje na našem území prakticky již přes 50 let. V podmínkách centrálně plánovaného hospodářství byl systém na všech úrovních (infrastruktura překladišť, železniční i silniční doprava) rozvíjen státem řízenými podniky.
Po roce 1990 došlo k privatizaci zapojených subjektů včetně infrastruktury překladišť. Tato situace se odlišovala i od mnoha tehdejších západoevropských zemí, kde překladiště zůstávala v majetku státních železnic. Přesto se KD po určitém útlumu rozvíjela i na komerční bázi, a to na základě záměrů jednotlivých podnikatelských subjektů a díky rostoucí poptávce v námořních přepravách. Tento potenciál se však prakticky vyčerpal. Je třeba najít další impulz především pro umožnění převodu přeprav ze silnice v rámci kontinentální KD.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Lukáš Soukup
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





