S otevřeností sobě vlastní popisuje Vít Votroubek ve velkém rozhovoru, jak se společnost PST CLC Mitsui‑Soko, kterou jako generální ředitel vede, vyrovnává se složitou situací na trhu. Hovoří o plánech na rozvoj zahraničních poboček, kde nechybí třeba Polsko, popisuje reálné možnosti využití umělé inteligence i záměr přidat do portfolia firmy překladiště a provoz intermodálního hubu.

Jakkoliv ze slov Víta Votroubka sálá směrem do budoucna optimismus podpořený velmi dobrými výsledky PST CLC Mitsui‑Soko, neváhá pojmenovat ani potíže, s nimiž se poskytovatel logistických služeb musí potýkat. To když přijde řeč na kombinovanou dopravu. Ve shodě s dalšími oslovenými odborníky, jejichž postřehy podpořené mnohaletými zkušenostmi můžete číst napříč celým číslem, upozorňuje na to, že slabým článkem je železnice, která je v České republice přetížená a nefunguje tak, jak by měla.

Důkladně celé téma vývoje a perspektiv železniční nákladní dopravy popisuje Pavel Toman. Celé odvětví čelí velké řadě problémů, včetně potřeby neustálých investic do rozvoje železniční infrastruktury a její modernizace. Největší výzvou, ale zdaleka ne jedinou, je nespolehlivost železniční nákladní dopravy způsobená rozsahem veřejné osobní dopravy a výlukami.

Spektrum nedostatků je tak široké, až by se mohlo zdát poněkud předčasné, že na jiném místě v časopise píšeme o chystaném novém komunikačním systému Future Railway Mobile Communications System (FRMCS), který využije všech technologických možností 5G sítí. Vzhledem k tomu, že se s prvním nasazením FRMCS do reálného provozu počítá již v roce 2027 (tempo příprav na nasazení není v rámci evropských států jednotné), je myslím dobré vědět alespoň to, jaké výhody může na železnici přinést.

Šéfům logistických a dopravních firem dělá starosti i přetížená a stárnoucí silniční infrastruktura spojená s nedostatkem řidičů. V dalším článku Pavla Tomana se můžete dočíst mimo jiné o tom, jaké dopady má v silniční dopravě například nedokončená dálniční síť.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-67237290-zeleznice-je-slaby-clanek-retezce