V době digitální transformace a důrazu na environmentální odpovědnost je snižování spotřeby papíru i zefektivňování provozu stále důležitější. Společnosti Kuehne+Nagel a Lufthansa Cargo proto zavádějí projekt „bezpapírových linek“ spojujících Evropu s Asií.
Cílem tohoto kroku je odstranit zbytečnou zátěž spojenou s fyzickou dokumentací a zároveň optimalizovat celý proces letecké přepravy, což přináší výhody nejen v oblasti provozní efektivity, ale povede také k vyšší udržitelnosti.
První stoprocentně bezpapírovou linkou se stala během pilotní fáze projektu trasa Německo-Hongkong. V plánu je dále rozšiřovat plně digitální provoz a vytvořit komplexní „zónu bez papíru“ pro přepravu nákladu mezi Evropou a Asií.
Kuehne+Nagel a Lufthansa Cargo věří, že společná iniciativa má potenciál transformovat odvětví nákladních leteckých přeprav. „Bezpapírové zpracovávání objednávek má pozitivní přínos – především šetří čas a zvyšuje efektivitu. Čistě digitálně proces také umožňuje další automatizaci a maximalizuje transparentnost i kvalitu dat pro naše zákazníky po celém světě. V Kuehne+Nagel jsme odhodláni dále digitalizovat odvětví nákladní letecké přepravy,“ říká Kolja Mahler-Wingen, viceprezident pro provoz letecké logistiky Kuehne+Nagel v Německu.
„Tento projekt má velký potenciál, protože motivuje všechny zúčastněné strany zvyšovat efektivitu odbavování, dostupnost a transparentnost dat v celé logistické síti. Eliminace papírové dokumentace výrazně zjednodušuje objednávky a zkracuje dobu jejich zpracování. Jedná se však pouze o první krok k plně digitalizované budoucnosti letecké nákladní přepravy, brzy se zaměříme také na oblast doprovodné dokumentace pro speciální náklad,“ doplňuje Jan-Wilhelm Breithaupt, viceprezident divize Global Fulfillment Management v Lufthansa Cargo.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika

Logistika č. 2/2025





