Po třídenním prezentování přihlášených obalových exponátů zakončilo ve čtvrtek 31. srpna jubilejní 30. ročník soutěže Obal roku vyhlášení těch nejlepších. Ve 20 kategoriích porota ocenila 34 obalových exponátů a nejvíce ocenění si odnesly společnosti Smurfit Kappa, Thimm a DS Smith Packaging. Odborný magazín Logistika týdeníku Ekonom patří mezi mediální partnety tradiční soutěže.

„S nesmírným potěšením a hrdostí mohu oznámit, že jsme s radostí vyhlásili vítěze a oceněné v aktuálním, už 30. ročníku soutěže Obal roku. Chtěla bych upřímně pogratulovat všem účastníkům, kteří ukázali nejen vysokou úroveň kreativity a inovace, ale také odvahu postavit své nápady vedle těch konkurenčních. Je povzbudivé sledovat, jak každým rokem narůstá počet přihlašovatelů, což je pro mě jasným indikátorem, že český designový sektor je na vzestupu a má co nabídnout světu,“ komentuje Iva Werbynská, ředitelka Obalového institutu Syba, který soutěž Obal roku realizuje. V letošním roce se přihlásilo do soutěže 102 obalových exponátů.

Do samotného finále se probojovaly firma Smurfit Kappa s obalovým řešením pro značky Medovník, e-shop Drinkito a Remosku Quanta. I slovenská odnož Smurfit Kappa postoupila s obalem Smartííí mriežka na ochranu součástek při transportu. Na své si přišla také firma Thimm, která uspěla s obaly pro značky T-Mobile, Romadur a Starou mysliveckou a společnost DS Smith Packaging s obalovým řešením pro dárkové víno, stropní panel a značku Mana. Do finále se také dostal zajímavý obalový počin společnosti Ultra Premium Brands – Cognac Godet exkluzivně pro rappera Smack 1. Všechny vyhlášené postupující obalové exponáty najdete ZDE.

Související
7 minut čtení
Odborná porota letos vybírala držitele ocenění Obal roku 2022. Přinášíme přehled oceněných obalových řešení týkajících se transportních procesů...

„Jako zástupce společnosti, která zajišťuje systém třídění a recyklace obalových odpadů vítám, že se přihlašovatelé postupně zbavují greenwashingových proklamací a přinášejí nová řešení ecodesignu obalů, která umožňují dotřídění odpadů z obalů a recyklaci v praxi, nejen takzvaně na papíře. Velkou radost mám z inovací, které přináší úspory vstupních surovin, spotřeby energií a vody a tím minimalizují dopad obalu na životní prostředí. Na druhou stranu stále bohužel trvá ,boj proti plastům‘ i v aplikacích, kde mají plasty své opodstatnění a zajišťují zachování všech funkcí obalu, zejména ochrany produktu,” komentuje Hana Hradecká, porotkyně a manažerka komunikačních aktivit Eko-kom.

Vítěze kategorie Marketing, sadu Durango, společnost Thimm navrhovala u příležitosti uvedení nového telefonu značky T-mobile na trh.
Vítěze kategorie Marketing, sadu Durango, společnost Thimm navrhovala u příležitosti uvedení nového telefonu značky T-mobile na trh.
Foto: Thimm

Z 34 vybraných obalů vybere předsedkyně poroty Jana Žižková ty nejlepší a na galavečeru Obalu roku v rámci kongresu Obalko dne 19. října v Aquapalace Čestlice předá těm nejlepším Cenu předsedkyně poroty.

„V letošním OR byla tradičně silná kategorie přepravních obalů. K nejvýraznějším patřila kategorie etiket, nejenom z hlediska líbivých designů, ale i využívání nových technologií. Od loňského roku vnímám proměnu směrem k ,online marketingu‘, tím nemíním jen stále dokonalejší obaly pro e-commerce, které konečně začínají využívat i marketingový potenciál, který byl dříve podceňován, ale obaly pro online prezentaci, především speciální typy obalů pro influencery apod,” říká Jana Žižková, předsedkyně poroty soutěž Obal roku.

Jubilejní 30. ročník přinesl i několik novinek, napřílklad. novou kategorii Marketing, která se zaměřuje na co nejlepší využití obalu jako nástroje k propagaci a komunikaci a také nové Ocenění Packaging Print Prize za výjimečnou kvalitu a inovaci v potisku obalu, které se taktéž bude vyhlašovat na říjnovém galavečeru.

Související