Společnost Jungheinrich včera v Chomutově slavnostně otevřela svůj nejnovější závod na výrobu manipulační techniky. Z areálu o rozloze 37 tisíc metrů čtverečních, který se nachází asi 85 kilometrů severozápadně od Prahy, udělá společnost v budoucnu centrum výroby vozíků s výsuvným sloupem. V rámci projektu za 60 milionů euro vznikne více než 350 nových pracovních míst. Již v červnu zahájila společnost Jungheinrich v Chomutově výrobu prvního typu vozíku – retraku ETV 216i. Tento závod je nejnovějším z 12 výrobních závodů společnosti Jungheinrich po celém světě a stává se ústředním prvek zvyšování efektivity a ziskovosti v rámci Strategie 2025+.
Sabine Neuß, technická ředitelka ve společnosti Jungheinrich AG, říká: „Nový závod v Chomutově je jedním z nejmodernějších výrobních závodů pro vysokozdvižné vozíky na světě, který posune naši výrobu na vyšší úroveň. Rozšiřujeme naši výrobní kapacitu v rámci výrobní sítě v Evropě s cílem zajistit i v budoucnu uspokojení neustále rostoucí poptávky po naší manipulační technice.“
Sabine Neuß poskytla v červnu 2022 Logistice rozhovor, který jsme otiskli ZDE.
Počínaje modelem ETV 216i bude do závodu v Chomutově postupně přesunuta celá výroba vozíků s výsuvným sloupem. Jiří Rösner, ředitel chomutovského závodu společnosti Jungheinrich, dodává: „Jsme rádi, že se můžeme stát součástí rodiny Jungheinrich a pokračovat v Chomutově v psaní úspěšného příběhu retraků. Náš tým se nadále rozrůstá, aby se tato vize stala skutečností.“ V současnosti linky závodu opouští denně pět retraků, výrobní kapacita závodu při plném provozu bude činit až 17 500 retraků ročně.
Od svého uvedení na trh před téměř pěti lety se model ETV 216i stal nejprodávanějším modelem společnosti Jungheinrich. Díky revolučnímu designu se tento vozík vyznačuje lepší ergonomií a je podstatně kompaktnější než ostatní retraky. ETV 216i je první retrak na světě s plně vestavěnou lithium-iontovou baterií a byl vyvinut v Norderstedtu. Po přestěhování výroby do Chomutova využije společnost Jungheinrich kapacitu, která se v závodě v Norderstedtu uvolní, k rozšíření svého výrobního portfolia o náhradní díly pro další vychystávací vozíky.
Při projektování nového závodu v Chomutově kladla společnost Jungheinrich zvláštní důraz na efektivitu a udržitelnost. Celý závod, od pracovišť až po komplexní výrobní zařízení, využívá nejmodernější technologie. Kromě plně automatizovaného centra pro detailní zpracování kovů je například vybaven inovativní lakovací linkou, která současně spotřebovává méně energie i materiálu pro vysoce kvalitní práškové lakování. Výroba a montáž s digitálním asistenčním systémem mají za cíl zajistit efektivitu a kvalitu procesů. Toho je mimo jiné dosaženo využitím umělé inteligence.

Závod v Chomutově je energeticky efektivní a optimalizovaný z hlediska emisí oxidu uhličitého. Tím je nejen nejnovější, ale také nejudržitelnější, jaký kdy společnost Jungheinrich postavila. Kromě využívání ekologické elektřiny a instalace tepelných čerpadel zajišťuje další úspory energie speciální tepelná izolace v prostorách kanceláří. Společnost Jungheinrich dokázala snížit spotřebu vody pomocí zařízení na sběr dešťové vody. Kromě toho se závod nachází na 1,5hektarové zelené ploše s původními keři a stromy a přispívá tak k podpoře místní biologické rozmanitosti.
Společnost Jungheinrich otevřela svou první prodejní jednotku v České republice v roce 1992. Zde je společnost zastoupena kromě nového závodu třemi pobočkami a celkově zaměstnává více než 360 lidí. V České republice je Jungheinrich uznáván jako jeden z nejlepších dodavatelů vysokozdvižných vozíků.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.