Prodloužené produkční cykly, použité stroje v prémiové kvalitě, trvalá udržitelnost a cirkulární koncepce – témata, kterým se v nedávné minulosti věnovala velká pozornost napříč různými obory, je pro hamburského specialistu na intralogistiku, společnost Still, samozřejmostí již 35 let. Přirozeně se pojí s řešeními zaměřenými na zákazníka a vysokou zodpovědností za využívání zdrojů. Se čtyřmi repasními centry v Evropě dnes Still pomáhá do nového života přibližně 8000 vozíkům ročně. Číslo každým rokem roste.

Když profesionálně repasovaný vysokozdvižný vozík opustí repasní centrum Still, je od nového stroje pouhým okem téměř k nerozeznání. Také v zátěžovém testu jen stěží rozeznáme jakýkoliv rozdíl. Není tedy divu, že trh s použitými stroji stále roste a pořízení použitého vozíku představuje pro stále větší počet firem atraktivní alternativu. Vedle ekonomických úvah zde hrají stále větší roli aspekty disponibility, ale především udržitelnosti, zodpovědného využívání zdrojů a snížení vlastní uhlíkové stopy. Protože vedle velkých témat současnosti, jako jsou alternativní energetické systémy, recyklace a cirkulární koncepce vývoje, je důležitým pilířem udržitelných koncepcí logistiky budoucnosti také repasování manipulační techniky a tím opětovné využívání komponent a surovin.

Související

Třicet pět let zkušeností a rostoucí síť repasních center

Společnost Still již na konci 80. let minulého století začala repasovat použité stroje podle jednotných standardů kvality a nabízet je znovu zákazníkům. Společnost k těmto účelům vybudovala v Evropě vlastní síť repasních center a postupně ji rozšiřuje. V roce 2008 vzniklo první takové centrum Still ve Stuhru u Brém, v roce 2014 následovalo další v polské Rokietnici a v roce 2017 v Lainate blízko Milána. Teprve před několika dny otevřelo brány čtvrté repasní centrum v tureckém Çerkezköy. Technickou a optickou generální opravou tak projde ročně až osm tisíc vozíků, které se pak vracejí do prodejní organizace společnosti Still. V rámci Evropy mohou zákazníci vybírat z přibližně 25 tisíc repasovaných vozíků v prémiové kvalitě – rychle, a dokonce online.

Řešení šitá na míru

Trh s použitými vysokozdvižnými vozíky a skladovou technikou již řadu let kontinuálně roste. Přispívá k tomu rostoucí nabídka, která je podmíněná především stále rostoucím tržním segmentem leasingu, a citelně roste i poptávka. Z pohledu zákazníků to není nic překvapivého, myslí si Frank Müller, senior vice president Still Brand Management: „Jak z ekonomického, tak z ekologického hlediska má pořízení použitých a kompletně repasovaných strojů pro stále větší skupinu našich zákazníku smysl, nemusí to být vždy nový stroj,“ vysvětluje. „Společnost Still je známá tím, že nabízí zákazníkům individuální a na míru šitá řešení. A sem definitivně patří i kvalitně repasované vozíky. S dlouholetými zkušenostmi, propracovanými procesy a předvídatelně naplánovanými kapacitami pro repasování v rámci celé Evropy udává Still i v této oblasti v intralogistice směr a je pro své zákazníky spolehlivým, inovativním partnerem.“

Motivace zákazníků společnosti Still, aby se rozhodli pro použitý vozík, mohou být velmi odlišné. Velkou cílovou skupinou jsou malé a střední firmy a firmy s menším objemem přepravních úkolů a kratšími dobami nasazení vozíků, které mají zároveň vysoké nároky na kvalitu a servis. Nákup repasovaného vozíku Still jim nepřináší jen garantovanou kvalitu výrobce, ale také široký a kvalifikovaný servis společnosti Still, a to za atraktivní cenu a při okamžité dostupnosti.

Ale i zákazníci společnosti Still s velkými flotilami a intenzivním nasazením sázejí v rámci smíšených flotil ve stále větší míře na použité stroje. Zejména přepravní úkoly, které neznamenají nepřetržité nasazení, například nakládání a vykládání nákladních automobilů, mohou velmi dobře zvládat použité stroje. Vedle finančních aspektů zde hrají roli z velké části ekologické důvody. Podpora delších produkčních cyklů, ochrana cenných zdrojů a průkazné snížení vlastní uhlíkové stopy jsou dnes pro mnoho firem velmi důležité, pokud nejsou dokonce součástí vlastních „povinností“.

„Smíšené flotily složené z nových a repasovaných prémiových vozíků jsou pro mnoho našich zákazníků vysoce atraktivní možností, jak chytře spojit efektivitu a zodpovědnost, a to bez kompromisů na jedné nebo druhé straně,“ vysvětluje Frank Müller.

Vysoká kvalita repasovaných vozíků

Nepostradatelnými předpoklady pro úspěšné obchodování s použitými stroji jsou vysoká kvalita repasovaných vozíků a obsáhlý servis na úrovni nových strojů. Pro zajištění prémiové kvality a pro vysokou disponibilitu a transparentnost zavedla společnost Still již v roce 2003 celoevropskou jednotnou klasifikaci svých použitých strojů. Rozděluje vozíky podle kritérií technika, záruka, vzhled, stáří a stav baterie do kategorií Bronzová, Stříbrná a Zlatá a definuje podle standardizovaných procesů příslušnou repasi. „Pro mnoho našich zájemců o použité stroje je ideálním vyvážením vysokých standardů kvality a znatelných finančních úspor kategorie Stříbrná,“ popisuje Frank Müller kategorizaci. Vozík této klasifikace je kompletně technicky prověřený a po generální opravě s použitím originálních dílů Still, vyčištěný, opravený a nalakovaný. Díky profesionálnímu repasování baterií garantuje společnost Still pro elektrické vozíky kategorie Stříbrná výkon baterie minimálně 70 procent, v kategorii Zlatá dokonce 100 procent.

Také v oblasti servisu se zákazníci v segmentu použitých strojů mohou spolehnout na obvyklou kvalitu Still. Kompletní spektrum servisních služeb Still platí i pro použité stroje – od dostupnosti náhradních dílů až po preventivní cykly údržby pro zajištění maximální flexibility a disponibility.

Související