Po ročním plánování a pěti měsících přestavby se první patro v administrativní budově Europarku změnilo k nepoznání. Koncem srpna proběhlo oficiální otevření kanceláří a symbolické přestřižení pásky za účasti zástupců PPL a architektonické společnosti Prages, která realizaci projektu zaštiťovala. Pro logistickou společnost PPL se jedná již o druhou rozsáhlou administrativní sekci, kterou má v této budově k dispozici. V současné době se v prvním patře nachází oddělení business development a v druhém finanční oddělení.
Moderní kanceláře korespondují s brandem PPL
„Z nových kanceláří v pražských Štěrboholech doslova dýchá vzdušnost a moderní pojetí. Celková koncepce do nejmenšího detailu koresponduje s novou vizuální identitou PPL – od skleněných příček polepených obrazci ve tvaru liniových balíčků, přes stylový nábytek až po sociální zařízení,“ říká Jiří Brázda, jednatel společnosti Prages.
Přestavba kanceláří byla zahájena na začátku února 2023 a díky výběru spolehlivého dodavatele trvala pouhých pět měsíců. Byla realizována tak, aby vše bylo nejen moderní a funkční, ale také kvalitní.
„S velkým důrazem na čas byla tvořena především dispozice, která je vždy základním stavebním prvkem projektu. Souběžně vznikaly i návrhy podoby interiéru a jednotlivých stavebních úprav. Hlavní prvky byly prezentovány přímo na vzorcích materiálů a jejich vybrané řešení následně zakomponováno do vizualizací jednotlivých místností. Detailně byly zpracovány například i varianty polepů skleněných příček, které jednoduchými grafickými “balíky” odkazují na zaměření společností,” dodává Brázda.
Prací v kanceláři ku zdraví a pohodě? Tady ano
Kanceláře, ve kterých se zaměstnanci cítí dobře – to byl pro PPL naprosto zásadní požadavek. Čím napomohly tomu, aby se kolegyně a kolegové cítili během dlouhého sezení v práci dobře?
Pracují u polohovatelných stolů. Při sezení si mohou nastavit ideální výšku stolu dle své postavy tak, aby zachovávali optimální držení těla (rovná záda, pravý úhel v lokti i kolenou). Zároveň se mohou během dne kdykoliv protáhnout – jednoduše stisknou tlačítko, nechají si stůl vyjet o kus výš a k práci si stoupnou.
Kanceláře, ve kterých se zaměstnanci PPL cítí dobře (vizualizace)
Při práci sedí na ergonomické židli. Jedná se o jedny z nejlepších židlí na současném trhu, které podporují nejen správné držení těla, ale i zapojení všech svalů (především břišních a stehenních).
K celkové pohodě a osobnějšímu rázu pomáhají i zelené rostliny. S jejich výběrem PPL pomohla specializovaná květinářka tak, aby každá z rostlin přesně sedla na své místo. Nechybí samozřejmě ani všem snadno dostupné zdravotnické vybavení (rozšířená lékárnička a defibrilátor). Kanceláře jsou zcela bezbariérové.
Blízkost kolegů i dostatek soukromí
„Nové kanceláře přinesly do PPL svěží vítr a jsou skvělým zázemím pro naše zaměstnance. Obrovskou výhodou je vzájemná blízkost jednotlivých týmů, které do té doby působily v různých lokalitách PPL. Věříme, že firemní kultura se pouze za počítačem buduje jen velmi těžko. Proto našim zaměstnancům poskytujeme příjemné a inspirující prostředí, a to i pro neformální setkávání. Právě pro tyto účely jsme vytvořili i speciální relax zónu,” uvádí Kamila Kuchárová, personální ředitelka PPL CZ.
„Zároveň jsme mysleli na to, že je občas potřeba i trocha soukromí. Z toho důvodu vznikla tzv. silent room. Malá místnost navržená tak, aby zaměstnanci měli svůj vlastní prostor pro řešení pracovních aktivit, a zároveň osobních záležitostí,“ dodává Kuchárová.
Značně se omezil i hluk nesoucí se skrze jednotlivé kanceláře. Byly vyplněny fan-coily v okenních parapetech a díky kvalitním dělicím příčkám (sádrokarton a sklo) se docílilo maximální eliminace zvuků. Zaměstnanci tak nejsou zbytečně rušeni hovory kolegů z ostatních kanceláří a mohou se plně soustředit na svou práci.
Na co dalšího se v PPL zaměřili?
Došlo ke kompletní obměně celé vzduchotechniky. Zaměstnanci mají stálý přívod čerstvého vzduchu, aniž by museli otevírat okna. Kromě toho jsou v kancelářích k dispozici i VZT prvky, které umožňují regulovat teplotu v místnosti.
Byly optimalizovány světelné podmínky kvůli nalezení patřičné rovnováhy mezi denním světlem a umělým osvětlením tak, aby měl každý zaměstnanec u své pracovní plochy dostatek světla a neničil si oči.
PPL se zaměřila i na akustické řešení interiéru. Podhled byl kompletně vyměněn za akustický. Doba dozvuku vnitřních prostor se výrazně snížila. Zlepšila se tím například srozumitelnost na videokonferencích a chybovost při psaní textu.
Moderní kanceláře se zaměřením na well-being zaměstnanců PPL CZ jsou zásadním milníkem a odrazovým můstkem pro obnovu i dalších kancelářských prostor, připomíná společnost v tiskové zprávě. Právě pro ně se tento design stane novým vzorem a naprostým standardem moderní logistické společnosti, jakou PPL CZ je.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.