Po ročním plánování a pěti měsících přestavby se první patro v administrativní budově Europarku změnilo k nepoznání. Koncem srpna proběhlo oficiální otevření kanceláří a symbolické přestřižení pásky za účasti zástupců PPL a architektonické společnosti Prages, která realizaci projektu zaštiťovala. Pro logistickou společnost PPL se jedná již o druhou rozsáhlou administrativní sekci, kterou má v této budově k dispozici. V současné době se v prvním patře nachází oddělení business development a v druhém finanční oddělení.

Moderní kanceláře korespondují s brandem PPL

„Z nových kanceláří v pražských Štěrboholech doslova dýchá vzdušnost a moderní pojetí. Celková koncepce do nejmenšího detailu koresponduje s novou vizuální identitou PPL – od skleněných příček polepených obrazci ve tvaru liniových balíčků, přes stylový nábytek až po sociální zařízení,“ říká Jiří Brázda, jednatel společnosti Prages.

Přestavba kanceláří byla zahájena na začátku února 2023 a díky výběru spolehlivého dodavatele trvala pouhých pět měsíců. Byla realizována tak, aby vše bylo nejen moderní a funkční, ale také kvalitní.

Související

„S velkým důrazem na čas byla tvořena především dispozice, která je vždy základním stavebním prvkem projektu. Souběžně vznikaly i návrhy podoby interiéru a jednotlivých stavebních úprav. Hlavní prvky byly prezentovány přímo na vzorcích materiálů a jejich vybrané řešení následně zakomponováno do vizualizací jednotlivých místností. Detailně byly zpracovány například i varianty polepů skleněných příček, které jednoduchými grafickými “balíky” odkazují na zaměření společností,” dodává Brázda.

Prací v kanceláři ku zdraví a pohodě? Tady ano

Kanceláře, ve kterých se zaměstnanci cítí dobře – to byl pro PPL naprosto zásadní požadavek. Čím napomohly tomu, aby se kolegyně a kolegové cítili během dlouhého sezení v práci dobře?

Pracují u polohovatelných stolů. Při sezení si mohou nastavit ideální výšku stolu dle své postavy tak, aby zachovávali optimální držení těla (rovná záda, pravý úhel v lokti i kolenou). Zároveň se mohou během dne kdykoliv protáhnout – jednoduše stisknou tlačítko, nechají si stůl vyjet o kus výš a k práci si stoupnou.

Při práci sedí na ergonomické židli. Jedná se o jedny z nejlepších židlí na současném trhu, které podporují nejen správné držení těla, ale i zapojení všech svalů (především břišních a stehenních).

K celkové pohodě a osobnějšímu rázu pomáhají i zelené rostliny. S jejich výběrem PPL pomohla specializovaná květinářka tak, aby každá z rostlin přesně sedla na své místo. Nechybí samozřejmě ani všem snadno dostupné zdravotnické vybavení (rozšířená lékárnička a defibrilátor). Kanceláře jsou zcela bezbariérové.

Blízkost kolegů i dostatek soukromí

„Nové kanceláře přinesly do PPL svěží vítr a jsou skvělým zázemím pro naše zaměstnance. Obrovskou výhodou je vzájemná blízkost jednotlivých týmů, které do té doby působily v různých lokalitách PPL. Věříme, že firemní kultura se pouze za počítačem buduje jen velmi těžko. Proto našim zaměstnancům poskytujeme příjemné a inspirující prostředí, a to i pro neformální setkávání. Právě pro tyto účely jsme vytvořili i speciální relax zónu,” uvádí Kamila Kuchárová, personální ředitelka PPL CZ.

„Zároveň jsme mysleli na to, že je občas potřeba i trocha soukromí. Z toho důvodu vznikla tzv. silent room. Malá místnost navržená tak, aby zaměstnanci měli svůj vlastní prostor pro řešení pracovních aktivit, a zároveň osobních záležitostí,“ dodává Kuchárová.

Značně se omezil i hluk nesoucí se skrze jednotlivé kanceláře. Byly vyplněny fan-coily v okenních parapetech a díky kvalitním dělicím příčkám (sádrokarton a sklo) se docílilo maximální eliminace zvuků. Zaměstnanci tak nejsou zbytečně rušeni hovory kolegů z ostatních kanceláří a mohou se plně soustředit na svou práci.

Na co dalšího se v PPL zaměřili?

Došlo ke kompletní obměně celé vzduchotechniky. Zaměstnanci mají stálý přívod čerstvého vzduchu, aniž by museli otevírat okna. Kromě toho jsou v kancelářích k dispozici i VZT prvky, které umožňují regulovat teplotu v místnosti.

Byly optimalizovány světelné podmínky kvůli nalezení patřičné rovnováhy mezi denním světlem a umělým osvětlením tak, aby měl každý zaměstnanec u své pracovní plochy dostatek světla a neničil si oči.

PPL se zaměřila i na akustické řešení interiéru. Podhled byl kompletně vyměněn za akustický. Doba dozvuku vnitřních prostor se výrazně snížila. Zlepšila se tím například srozumitelnost na videokonferencích a chybovost při psaní textu.

Moderní kanceláře se zaměřením na well-being zaměstnanců PPL CZ jsou zásadním milníkem a odrazovým můstkem pro obnovu i dalších kancelářských prostor, připomíná společnost v tiskové zprávě. Právě pro ně se tento design stane novým vzorem a naprostým standardem moderní logistické společnosti, jakou PPL CZ je.

Související