Aktuálně vstupujete na trhy jihovýchodní Evropy s komplexním řešením logistiky. Proč právě Balkán a proč právě teď?

Transportu do adriatických zemí se věnujeme dlouhodobě a stále tam vidíme velký potenciál. Region má výhodnou geografickou polohu a roste tam průmyslová výroba. Jelikož jsme tam aktivní v přepravě, máme velmi dobrou znalost trhu, rozumíme místním specifikům, regulacím i obchodním zvyklostem. A nyní nastal ten správný čas nabídnout i zde naše komplexní služby, kompletní 3PL logistiku, kterou už v Česku poskytujeme, protože firmy v těchto zemích hledají spolehlivé partnery s know‑how. Jde tedy nejen o kamionovou nebo námořní dopravu, ale přidáváme distribuci a skladové kapacity. To znamená, že se zákazníkům postaráme o skladování, balení, přepravu, distribuci, celní odbavení a další procesy.

V čem se vaše nabídka liší od konkurence?

Nabízíme komplexní 3PL řešení s vysokou přidanou hodnotou a individuálním přístupem ke každému klientovi. Transportem a skladováním to začíná, běžně řešíme i celní a daňovou problematiku, pick & pack, přebalování, třídění, kontrolu kvality, přípravu na distribuci nebo výdej v režimu JIT/JIS. Když tohle všechno propojíte, vznikne řešení na míru, které je napojené na klienta tak, aby zákazník byl o všem informován online.

A daří se vám i u nás klienty udržet a získat je pro tyto služby, nebo najít nové?

Naší strategií je diverzifikace a aktivně proto rozšiřujeme portfolio zákazníků i mimo skupinu. Rozšiřujeme naše služby do různých segmentů trhu a posilujeme naši pozici v odvětvích jako hi‑tech, automotive, FMCG nebo farmacie.

Vše zmiňované jistě předpokládá i výbornou technologickou vybavenost. Využíváte k optimalizaci svých služeb moderní technologie a umělou inteligenci?

Pochopitelně. Máme připravenou IT strategii a vytvořili jsme interní skupinu, která se umělé inteligenci věnuje. Tito specialisté se nyní soustřeďují na maximalizaci potenciálu těchto technologií v obchodě, konkrétně v prodeji. Již jsme natrénovali AI na zrychlení procesů při zpracování nabídek a pomáhá nám ve výběrových řízeních. Máme také ambasadory a v prvním a druhém kvartálu spouštíme naši interní kampaň. Jde nám o to, aby AI využívali všichni, nejen IT oddělení a nadšenci.

Do budoucnosti tedy hledíte s optimismem a sázíte na moderní technologie a vyvážený mix segmentů i služeb?

Přesně tak. Máme rozsáhlé zkušenosti s distribucí a zvládáme i specifické požadavky, jako jsou ADR přepravy nebo light tunnel režim, tedy zónové osvětlení pouze konkrétního pracovního úseku pro lokalizaci výroby. Soustředíme se na obory jako hi‑tech, automotive, FMCG, farmacie nebo obranný průmysl – chceme být připraveni, abychom dokázali rychle reagovat na to, když některý segment poroste a jiný se třeba utlumí. To je náš recept na nejistou dobu.

Související

Text nevyjadřuje názor redakce

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-67814500-jusda-europe-sazi-na-diverzifikaci-klientu-a-komplexni-logistiku