Podle předsedkyně krajské organizace Strany zelených v Praze Petry Kolínské by zavedemí dražšího nočního jízdného v MHD byl krok, který by odradil lidi od využívání hromadné dopravy.
Podle města by zdražení přineslo zhruba 20 milionů korun, které by byly využity na zvýšení ochrany nočního provozu. "Bezpečnost není tím, na co si noční cestující stěžují především. Je obecně známo, že problémem jsou přeplněné noční tramvaje," sdělila novinářům Kolínská.
Vedení města však argumentuje i tím, že noční provoz hromadné dopravy je dražší. Řidiči například dostávají příplatky. O konkrétní podobě nočního tarifu budou ještě radní jednat. Na časové kupony by bylo možné cestovat v noci stejně jako nyní.
Zelení se dále pozastavili nad záměry vedení metropole, které se týkají propojení ruzyňského letiště s centrem. Uvažuje se o možnosti zavést na těchto autobusových linkách vyšší sazby jízdného, posílit provoz zvláštními linkami s dražším tarifem nebo vyčlenit letiště z pražských pásem integrované dopravy. Podle Strany zelených chybí na této trase moderní železniční spojení. Představitelé Prahy však modernizaci současné buštěhradské dráhy, na níž by chtěl stát spolupracovat se soukromými investory, podporují.