Hlavním cílem je zásadní zkvalitnění železniční regionální dopravy na této trati. Předmětem nabídky je provoz moderních železničních vozidel v novém rozšířeném konceptu od 1. ledna 2009.

Zájem o provozování železniční osobní dopravy na této trati je podpořen projektem "Nová koncepce příměstské železniční dopravy na trati Praha hl. n. - Rudná - Beroun", jehož základním cílem je vytvořit účinný systém dopravní obsluhy, přístupný, spolehlivý a efektivní pro vysoký počet obyvatel a návštěvníků tohoto regionu. Nový provozní koncept se zaměřuje nejen na vytvoření podmínek pro kvalitní spojení pravidelně dojíždějících, ale i na víkendové turistické a občasné jízdy. Tato nabídka reflektuje současnou neutěšenou dopravní situaci v jihozápadním sektoru pražské aglomerace, kdy dopravní zatížení silničních komunikací dosahuje kapacitních mezí a vykazuje další růst. Dochází tím nejen ke snížení životního standardu obyvatel, ale i k dlouhodobému zhoršování konkurenční pozice městské hromadné dopravy.

"Veolia Transport ČR se intenzivně věnuje hledání nových možností zlepšení železniční dopravy. Tuto trať jsme vybrali po důkladné analýze dopravních i sociálně-ekonomických podmínek s cílem přinést cestujícím v hromadné dopravě maximální užitek. Naše nabídka plně využívá stávající železniční tratě Praha-Rudná-Beroun, která může nabídnout přímé, rychlé, kapacitní a spolehlivé spojení s centrem Prahy," říká Ing. Petr Moravec, generální ředitel Veolia Transport Česká republika a.s.

"Pražská aglomerace nezbytně potřebuje funkční systém příměstské dopravy založený na rychlém a častém železničním spojení. Pro vytvoření tohoto systému bude nezbytná modernizace tratí, zřízení nových zastávek a nasazení moderních souprav, aby železniční doprava nabízela cestujícím kvalitní služby. Vyšší úhrada ztráty dopravce, daná vysokými pořizovacími náklady nových vozidel, bude kompenzována postupně vzrůstajícími počty cestujících a úsporou jiných nákladů díky většímu využití veřejné dopravy. Nové soupravy mohou kraje financovat z Regionálních operačních programů, kde je na kolejová vozidla k dispozici 245 milionů eur," dodává Ing. Petr Šlégr, náměstek ministra dopravy.

VÝHODY NOVÉHO PROJEKTU

- Nasazení pohodlných a plně klimatizovaných motorových jednotek švýcarské výroby STADLER RegioShuttle RS-1
- Perfektní palubní služby pro širokou cestující veřejnost
- Zkrácení jízdní doby a vedení všech vlaků do centra metropole tj. stanice Praha hl. nádraží 
- Plně taktový jízdní řád zjednodušující orientaci v nabídce spojů 
- Umožnění zavedení standardních přestupních vazeb v obou koncových stanicích 
- Zjednodušení časové integrace se spoji autobusové dopravy ve vybraných stanicích
- Bezproblémová přeprava osob se sníženou pohyblivostí nízkopodlažními vozidly 
- Plná integrace se stávajícími odbavovacími systémy pražské integrované dopravy

Veolia Transport v rámci propagace provozu moderních kolejových vozidel na území ČR, má zájem provozovat od 15. prosince 2007 pravidelný sobotní spoj na trase Praha hl. n. - Rudná - Beroun. Toto víkendové spojení, s odjezdem v dopoledních a návratem odpoledních hodinách, bude vedeno motorovou jednotkou Siemens Desiro. Spoj nebude provozován v režimu úhrady prokazatelné ztráty, veškeré náklady ponese dopravce na své riziko.

VEŘEJNÉ PŘEDVÁDĚCÍ JÍZDY

V rámci prezentace projektu "Nová koncepce příměstské železniční dopravy na trati Praha hl. n. - Rudná - Beroun" dnes na trati č. 173 v rámci veřejných předváděcích jízd, svezla širokou cestující veřejnost moderním vlakem. Nízkopodlažní klimatizovaná jednotka Siemens Desiro vyjela ze čtvrtého nástupiště pražského hlavního nádraží ve 14:52 h. směrem Rudná do cílové stanice Beroun. Motorový vlak dorazil dle plánovaného jízdního řádu na berounské nádraží, kde si cestující prohlédli technické vybavení vlaku včetně stanoviště strojvedoucího. Po krátké přestávce se vlak vydal na zpáteční jízdu do hlavního města, kam přijel dle grafikonu v 17:13 h.

"Jsme přesvědčeni, že trať z Prahy do Rudné a Berouna má svoje nezastupitelné místo v systému pražské příměstské dopravy. Zásadním zvýšením kvality dopravních služeb a realizací spolehlivého a zákaznicky orientovaného dopravního systému budou vytvořeny nezbytné předpoklady pro oslovení nových uživatelů hromadné dopravy. Ti ocení novou alternativu dopravního spojení na území jihozápadního cípu pražské aglomerace," dodává Ing. Jiří Schmidt, projektový manažer společnosti Veolia Transport Česká republika a.s.


Veolia Transport.jpg

Veolia Transport 1.jpg

Veolia Transport 2.jpg

Související