První samostatná pobočka firmy byla slavnostně otevřena v roce 1990 v pražském Karlíně. O tři roky později pak otevírá svoje unikátní třídicí centrum na ruzyňském letišti a zároveň mění svoji právní subjektivitu na DHL International (Czech Republic) s.r.o.
Tehdejší práce kurýrů se však v porovnání s dneškem docela podstatně lišila, hlavně v oblasti výbavy moderní technikou. "V úplných začátcích používali kurýři ke komunikaci s pobočkou pouze veřejné telefonní budky, ze kterých museli v pravidelné časy volat svému dispečerovi a zjistit podrobnosti o dalších objednávkách přepravy a nahlásit již vyzvednuté zásilky," říká Luděk Drnec, obchodní ředitel a jednatel DHL Express CZ. Na trasách, ze kterých se kurýr vracel až na odpolední exportní proces, se nejprve využívaly také vysílačky typu VR22, které ovšem v té době neměly takový dosah a baterie vydržela pouze pár hodin. Proto musel kurýr dokonale znát svou trasu, jednak podle svých zákazníků, ale také místa, kde není signál a časově si celý den rozplánovat, aby zajistil včasné doručení i vyzvednutí všech zásilek. Právě tito kurýři později využívali jedny z prvních typů mobilních telefonů Nokia 720. S příchodem dalších mobilních operátorů a hlavně rozmachem mobilních telefonů v ČR se práce kurýrů DHL v tomto ohledu velmi zjednodušila.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.