Ministr dopravy Pavel Dobeš kroky Čermáka schvaluje. Na ŘSD podle ministra za bývalého vedení organizace existovaly dlouhodobě neřešené problémy, jejichž odstranění může trvat několik měsíců i rok.

Mezi tyto problémy podle Čermáka patří zejména tendry na opravu a údržbu silnic, které se dříve vypisovaly se zpožděním a stavební firmy tak s pracemi začínaly mnohdy až na závěr stavební sezóny. Nově by se měla tato řízení vypisovat i s ročním předstihem, a to jako rámcové zakázky, aby se mohlo začít stavět hned na jaře. Dalšími problémy jsou například vícepráce a špatná kvalita přebíraných staveb.

Hlavní práci by v tom měl sehrát nově vzniklý úsek kontroly kvality přebíraných staveb. Ten podle Čermáka už nalezl například další vady na zvlněném úseku D47 u Ostravy a ty by se měly nově reklamovat. U této stavby bude ŘSD požadovat prodloužení záruční doby na 2km zvlněnou část dálnice na 10 let. Standardní záruční lhůta má skončit letos v listopadu a hrozí tak, že by všechny vady nemusely být reklamovány.

Podle dostupných expertíz bobtnání dálnice pokračuje a hned tak se nezastaví, uvedl Čermák. Zhotovitel Eurovia CS tento měsíc začal s opravami dálnice. Problematický úsek je v provozu od prosince 2007.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-58159160-cermak-prioritou-rsd-do-budoucna-je-zprisneni-kontroly-staveb