V jedné z hlavních kategorií, kterou je „Středně velká společnost“, zvítězila společnost Bauer Technics, která se specializuje na stavby a technologické systémy pro velké zemědělské farmy pro chov hospodářských zvířat. Druhou hlavní kategorii - „Malá společnost“, ovládla PBS Energo, výrobce parních a expanzních turbín, navazující na výrobu energetických zařízení v PBS Velká Bíteš.

„Mě osobně velice těší, že se na stupních vítězů pravidelně objevují společnosti, které již slavily úspěchy v předchozích ročnících. Je tomu tak i letos a tato skutečnost jen potvrzuje, že Exportní cena DHL UniCredit má v segmentu malých a středních firem své pevné místo a tradici,“ říká Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express CZ.

Vítězem kategorie „Exportér regionu – Plzeňský kraj“ se stala společnost Replast Produkt zabývající se výrobou a prodejem výrobků z PVC, podlahových desek pro vnější a vnitřní použití. „Exportérem teritoria - Německo” byla zvolena společnost VÚK, která si odnesla ocenění i za 3. místo v kategorii „Středně velká společnost” a zabývá se výrobou jednoúčelových strojů a zařízení pro gumárenský průmysl a výrobou manipulační techniky.

„Přibližně 30 % českého exportu dlouhodobě směřuje právě do Německa, za posledních deset let se objem českého zboží a služeb směřujících na tento trh zdvojnásobil. To byl jeden z hlavních důvodů, proč jsme v letošním ročníku Exportní ceny DHL UniCredit zvolili za exportní teritorium právě Německo. Pro další rozvoj českého exportu bude klíčová schopnost uspět i mimo země Evropské unie, na náročných východních trzích Ruska, Číny, Turecka či Ukrajiny. Díky silné provázanosti české a německé ekonomiky však budeme nadále růst či padat právě s našimi západními sousedy,“ říká Tomáš Hron, ředitel Global Transaction banking UniCredit Bank.

„Koncentrace na Německo je z pohledu bezpečnosti plateb od obchodních partnerů zcela v pořádku, neboť na základě hodnocení našich dat výskytu neplacení závazků shledáváme obchod s německým obchodním partnerem za relativně bezpečný,“ říká Martin Růžička, Country manager Coface Czech. Dále dodává: „V Německu má obchodní partner tendenci téměř vždy dostát závazku, a pokud jej již nemůže splnit, řeší situaci prohlášením vlastní insolvence.“

Zbývající dvě ocenění „Nejúspěšnější klient CzechTrade“ a „Nejúspěšnější klient CzechTrade Plzeňského kraje“ získaly Unistav (dodavatel staveb) a TS Plzeň (prodej hydraulických a vulkanizačních lisů, zařízení pro válcovny a třtinové mlýnice).

Zakladatelem soutěže je logistická společnost DHL Express CZ a generálním partnerem UniCredit Bank. Záštitu opět převzala vládní agentura CzechTrade, která stála rovněž u zrodu této soutěže.

Hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2010 a rok 2011) a podílu exportu na obratu firmy. Na základě získaných výsledků jsou společnosti rozděleny do kategorií a je určeno jejich konečné pořadí v soutěži.

Přehled výsledků 15. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit podle kategorií

Středně velká společnost
1. místo – BAUER TECHNICS s.r.o.
2. místo – 1 Witos s.r.o.
3. místo – VÚK, spol. s.r.o.

Malá společnost
1. místo – PBS ENERGO, a.s.
2. místo – ATELIER TECHNIK s.r.o.
3. místo – TEXPON s.r.o.

Exportér teritoria - Německo
1. místo - VÚK, spol. s.r.o.

Exportér regionu – Plzeňský kraj
1. místo – REPLAST PRODUKT, spol. s.r.o.

Nejúspěšnější klient CzechTrade
1. místo – UNISTAV a.s.

Nejúspěšnější klient CzechTrade Plzeňského kraje
1. místo – TS Plzeň a.s.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-58871890-v-soutezi-exportni-cena-bodovaly-vyrobni-firmy