Na stávající trati bude provedena sanace pražcového podloží s úpravami odvodnění, demontáž stávajícího a pokládka nového svršku. Stavba zahrnuje také úpravy mostů a propustků a stávajícího zabezpečovacího zařízení. Rekonstruovaný úsek bude elektrifikován stejnosměrnou trakční soustavou 3 kV.

Rekonstrukcí stávající trati dojde ke zvýšení traťové rychlosti až na 100 km/h, zvýšení únosnosti pražcového podloží tratě a umělých staveb a ke zlepšení prostorové průchodnosti. Zvýšení propustnosti rekonstruovaného úseku trati bude dosaženo i vybudováním nové výhybny. Instaluje se také nové zabezpečovací, sdělovací a silnoproudé zařízení umožňující dálkové ovládání trati.

Jedním z cílů celé stavby je i vytvoření podmínek pro kapacitní napojení trati na průmyslovou zónu u letiště v Mošnově. Předpokládá se, že vlečka v průmyslové zóně bude napojena na síť celostátních a regionálních drah prostřednictvím novostavby dráhy Sedlnice – Letiště Mošnov, přičemž stávající vlečka k letišti bude zrušena. Tím se uvolní území pro potřeby investorů v průmyslové zóně a zároveň odstraní stávající úrovňové křížení vlečky s komunikací II/464, která bude přivaděčem dálnice D47/D1. Průmyslová zóna v Mošnově se koncipuje jako multimodální logistické centrum s překládkou kontejnerů a návěsů pomocí portálových jeřábů.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-58955230-pripravuje-se-nove-zeleznicni-napojeni-na-letiste-v-ostrave-mosnove