Žaluda připustil, že výsledné číslo sice vypadá hrozivě, ale jde o výsledek operací, které nemají souvislost s tokem hotovosti. Do hospodářského výsledku se tak podle Žaludy promítla třeba tvorba rezervy 535 mil. korun určené na odstupné pro případ propouštění. Další vliv mělo přecenění majetku, hlavně vozového parku, který firma získala v roce 2007. To představovalo částku 1,6 mld. korun.
„Není to tak zlé, není to na insolvenci, není to na bankrot," komentoval čísla přítomný ministr dopravy Zbyněk Stanjura (ODS).
Žaluda nevyloučil, že firma v příštím roce propustí v rámci restrukturalizace ekvivalent až 2500 pracovníků. Chce také sešrotovat tisíce nepotřebných vagonů a prodat nepotřebná vozidla. Pro letošní rok by se podle něj měl provozní výsledek ocitnout na nule, ztráta před zdaněním by měla být 231 mil. korun.
Žaluda si kromě jiného postěžoval na vysoké poplatky za používání kolejí. Jak řekl, poplatek za nákladní dopravu patří v tuzemsku k nejvyšším v Evropě, zatímco kamiony platí za používání silnic méně.