Internetoví prodejci dosáhli v roce 2012 stejného obratu jako přibližně 46 průměrných "kamenných" obchodních center nebo nákupních parků. Celkový obrat e-shopů činil minulý rok 43 mld. korun. Vyplývá to z analýzy, kterou zpracovala poradenská společnost Cushman & Wakefield a která vycházela z vlastního šetření, z údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a z dat Českého statistického úřadu.

Z analýzy dále vyplývá, že se mezi lety 2001 a 2012 stavělo v průměru 8 maloobchodních projektů (obchodních center nebo nákupních parků) ročně a k nim přibývaly každý rok průměrně čtyři "virtuální obchodní domy" (výpočet jednoho virtuálního domu vychází z porovnání obratu internetových prodejů s obratem průměrného nákupního centra). V České republice dnes existuje 128 kamenných maloobchodních projektů s velikostí nad 10 tis. m2, přičemž jejich průměrná plocha je okolo 24 tis. m2.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-59509780-hranice-mezi-e-shopy-a-kamennymi-obchody-se-stiraji