Internetoví prodejci dosáhli v roce 2012 stejného obratu jako přibližně 46 průměrných "kamenných" obchodních center nebo nákupních parků. Celkový obrat e-shopů činil minulý rok 43 mld. korun. Vyplývá to z analýzy, kterou zpracovala poradenská společnost Cushman & Wakefield a která vycházela z vlastního šetření, z údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a z dat Českého statistického úřadu.
Z analýzy dále vyplývá, že se mezi lety 2001 a 2012 stavělo v průměru 8 maloobchodních projektů (obchodních center nebo nákupních parků) ročně a k nim přibývaly každý rok průměrně čtyři "virtuální obchodní domy" (výpočet jednoho virtuálního domu vychází z porovnání obratu internetových prodejů s obratem průměrného nákupního centra). V České republice dnes existuje 128 kamenných maloobchodních projektů s velikostí nad 10 tis. m2, přičemž jejich průměrná plocha je okolo 24 tis. m2.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.