Oficiální termín dokončení úseku je 30. června, pokud by zhotovitel nedokázal práce dokončit, vyplývaly by z toho pro něj podle Pavla Eyberta sankce. „Podle mých informací se dají práce do 30. června skutečně stihnout. Ale neznamená to, že se hned bude smět na dálnici jezdit. Někdo to totiž musí od zhotovitele přebrat a nejsem si jistý, že ŘSD to hned bez výhrad přebere. A v tom může vzniknout ten problém a zpoždění. Stavba bude hotová, ale dálnice může být v provozu až o několik týdnů později,“ řekl.
Stavba rozdělená do dvou úseků byla zahájena na jaře 2009. Součástí je například 277 stavebních objektů, z toho mimo jiné 10 protihlukových stěn o celkové délce 3,6 km. Stavba rozdělená do dvou úseků Tábor - Soběslav a Soběslav - Veselí nad Lužnicí přijde na 10,5 mld. korun bez DPH.
Po urychlení dostavby dálnice D3 a na ni navazující rychlostní komunikace R4 k rakouským hranicím volají jihočeští politici mnoho let. Hejtman Jiří Zimola nedávno podmiňoval vstřícnost k dostavbě dvou temelínských bloků právě dokončením D3. První úsek dálnice severně od Tábora (Chotoviny-Čekanice) byl otevřen v říjnu 2004, přičemž stavba tam byla zahájena v únoru 2002. Nyní D3 na jihu Čech měří necelých 34 km. Celková délka tahu dálnice D3 a navazující rychlostní silnice R3 mezi Prahou a státní hranicí s Rakouskem bude po dokončení výstavby přes 171 km.
Letos ŘSD předpokládá zahájení staveb na dálnici D3 v úseku Veselí nad Lužnicí - Bošilec a Borek - Úsilné. „V současné době probíhá soutěž na zhotovitele. Protože se muselo upřesňovat zadání soutěže, zahájení prací se z předpokládaného března posune asi do podzimních měsíců,“ řekl ČTK ředitel českobudějovické správy ŘSD Miloslav Ouředník.
V úseku Borek - Úsilné na Českobudějovicku se postaví 1180 m nové dálnice. Mezi povolenými stavebními objekty jsou mimo jiné dva mosty. Orientační celkové náklady na provedení stavby činí podle informací na webu ministerstva dopravy přes 428 mil. korun bez DPH. V úseku Veselí nad Lužnicí - Bošilec se vybuduje přes 5 km dálnice se 3 mosty. Stavba by měla být dokončena na jaře 2015. Odhadované náklady jsou 1,7 mld.