Využitím aplikace se řízení dopravních operací a s tím spojené administrativy oproti tradiční „papírové verzi“ výrazně sníží. Díky lepší transparentnosti dochází ke snížení režijních nákladů a urychlení platebních cyklů. Práce s aktuálními informacemi umožňuje rychlé nasazení dalších řidičů a zvýšení kapacity ve špičkách nebo v případě nečekaných událostí. Dochází tak až k 20% časovým úsporám v místech dodání.
Aplikace byla vyvinuta ve spolupráci se společností Microlise, poskytovatelem řešení v oblasti řízení dopravy. Její výhodou je snadná ovladatelnost a kompatibilita s řadou běžných systémů řízení dopravy.
„Postupně zavádíme aplikaci SmartPOD u všech našich klientů ve všech průmyslových odvětvích. Stejně jako ostatní aplikace pro chytré telefony se snadno zavádí do praxe a je uživatelsky přívětivá,“ řekl Ian Fisher, viceprezident pro strategii IT, plánování a inovace DHL Supply Chain Europe.
DHL a Microlise vyvíjí rovněž nástroj pro řidiče, který umožní sledovat spotřebu paliva a emise CO2. Údaje shromážděné aplikací SmartPOD budou přístupné prostřednictvím webového portálu, k dopravcům se tak dostanou informace potřebné ke snižování emisí a provozních nákladů. Tato doplňková funkce má být dostupná v nejbližší době.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 2/2025





