„ČTÚ i Česká pošta se shodují v tom, že nespokojenost zákazníků vyplývá z pochybení jednotlivých zaměstnanců a ne ze systémových chyb,“ řekla ČTK mluvčí Marta Selicharová. Podle mluvčího ČTÚ Františka Maliny byla v některých případech důvodem nespokojenosti zákazníků neznalost nebo nesprávné informace.

Podnik loni také nesplnil požadavek doručovat 95 % zásilek následující pracovní den. Problémy měla Česká pošta i se zajištěním měření přepravní doby zásilek. Podle Selicharové poště ke splnění závazku chybělo 1,91 %. „I ČTÚ uznalo, že požadavek na D+1 je příliš vysoký a pro rok 2013 byl závazek stanoven na 92 %,“ podotkla.

V roce 2012 se také zvýšil počet oprávněných stížností na poštu u ČTÚ z 216 na 250 podání. Za porušování právních povinností bylo České poště v průběhu roku pravomocně uloženo dvacet pokut v celkové výši 485 tis. Kč.

Zpráva rovněž konstatuje, že nedostatky se objevují takřka výhradně u základních služeb týkajících se poštovních zásilek. U poštovních poukázek jsou nedostatky zjišťovány jen ojediněle.

Od počátku letošního roku ČTÚ dohlíží na celý poštovní trh. Má za úkol zajistit spravedlivé konkurenční prostředí pro všechny subjekty poskytující poštovní služby a současně zabezpečit poskytování minimálního rozsahu základních služeb na celém území státu pro všechny obyvatele za dostupné ceny.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-59949850-ctu-posta-loni-opet-nedorucovala-zasilky