„ČTÚ i Česká pošta se shodují v tom, že nespokojenost zákazníků vyplývá z pochybení jednotlivých zaměstnanců a ne ze systémových chyb,“ řekla ČTK mluvčí Marta Selicharová. Podle mluvčího ČTÚ Františka Maliny byla v některých případech důvodem nespokojenosti zákazníků neznalost nebo nesprávné informace.

Podnik loni také nesplnil požadavek doručovat 95 % zásilek následující pracovní den. Problémy měla Česká pošta i se zajištěním měření přepravní doby zásilek. Podle Selicharové poště ke splnění závazku chybělo 1,91 %. „I ČTÚ uznalo, že požadavek na D+1 je příliš vysoký a pro rok 2013 byl závazek stanoven na 92 %,“ podotkla.

V roce 2012 se také zvýšil počet oprávněných stížností na poštu u ČTÚ z 216 na 250 podání. Za porušování právních povinností bylo České poště v průběhu roku pravomocně uloženo dvacet pokut v celkové výši 485 tis. Kč.

Zpráva rovněž konstatuje, že nedostatky se objevují takřka výhradně u základních služeb týkajících se poštovních zásilek. U poštovních poukázek jsou nedostatky zjišťovány jen ojediněle.

Od počátku letošního roku ČTÚ dohlíží na celý poštovní trh. Má za úkol zajistit spravedlivé konkurenční prostředí pro všechny subjekty poskytující poštovní služby a současně zabezpečit poskytování minimálního rozsahu základních služeb na celém území státu pro všechny obyvatele za dostupné ceny.

Související