Tříkilometrový úsek mezi Borkem a Úsilným se měl začít stavět již loni v září, a podle primátora byly už připravené i peníze. Zahájení se však protahuje kvůli veřejné zakázce na dodavatele stavby. „Dozvěděli jsme se, že jeden z uchazečů podal mimořádně nízkou nabídkovou cenu, údajně ve výši 46 % předpokládaných nákladů, které mají u tohoto úseku o délce 3150 m činit 1,947 mld. korun," uvedl primátor.
Bude-li kvůli nízké ceně vyloučen, bude to prý rozporovat u Úřadu na ochranu hospodářské soutěže, nebude-li, podají stížnost zase jeho konkurenti. Termín zahájení stavby v červnu 2013 je proto podle Thomy opět nereálný. „Otálení a hrátky kolem veřejných zakázek jsou skandální,“ dodal.
Více křižovatek v úseku Úsilné - Hodějovice
Pozitivnější zpráva se týká navazujícího úseku Úsilné-Hodějovice, kolem něhož v poslední době byly dohady kvůli vzdálenostem dálničních křižovatek. Pragoprojekt jako projektant tohoto úseku od počátku s udělením výjimky na vzdálenost křižovatek počítal, protože dálnice vede v urbanizovaném území a vyžaduje četnější napojení.
„Ministr dopravy má vyvinout veškerou možnou aktivitu vůči ministru vnitra ve věci udělení výjimek ze vzdálenosti křižovatek na úseku Úsilné - Hodějovice a ze vzdálenosti připojovacích pruhů u jižního portálu tunelu Pohůrka. Zachované tím pádem zůstanou všechny křižovatky na tomto úseku. Další projektování poběží v intencích již pravomocného územního rozhodnutí, které bylo na tento úsek vydáno," shrnul Thoma.
Dokončení majetkové přípravy tohoto úseku se předpokládá v červenci 2014. „Nabídnul jsem za město České Budějovice pomoc v jednáních s vlastníky pozemků. Máme s tím opakovaně dobrou zkušenost, například při výstavbě zanádražní komunikace nebo propojení okruhů, jejichž investorem byl Jihočeský kraj a ŘSD,“ uvedl primátor.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 2/2025





