Obrat u 86 % dotázaných obchodníků loni vzrostl nebo přinejmenším stagnoval, přičemž 21 % elektronických obchodů zaznamenalo více než 30% nárůst. Podle průzkumu se zájem českých zákazníků o nakupování na internetu stále zvyšuje. V důsledku toho očekávají české e-shopy po úspěšném loňském roce i letos navýšení obratu. "Naše studie ukázala, že čeští zákazníci ve stále větší míře nakupují na internetu a loňský rok byl pro e-shopy navzdory celkově komplikované ekonomické situaci v maloobchodu úspěšný - celý internetový trh rostl asi o 15 %. V elektronickém nakupování se už vyrovnáme vyspělým evropským státům," tvrdí Jan Penkala, e-Commerce Strategy Director v konzultační společnosti Acomware. "Růst maloobchodních prodejů přes e-shopy letos odhaduji na 12 až 15 %. Mohl by být výrazně silnější, pokud by se do on-line prodeje opřeli i další velcí retailoví hráči, hlavně v oblasti zboží každodenní potřeby a oblečení," doplnil Penkala.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.