Technický stav komunikace podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martiny Vápeníkové neumožňuje, aby byla těžká doprava svedena do stoupacího pruhu. Jeho oprava by měla trvat do poloviny července a teprve pak může stavební firma předložit ke schválení harmonogram stavebních prací. Jisté už ale je, že hlavní fáze oprav, kterou je položení nového povrchu dálnice, se ani v jednom jízdním směru do konce stavební sezóny nestihne a bude nutné ji odložit.
Napjatý časový rozvrh mají i stavby u Jihlavy a Velké Bíteše, které byly zahájené začátkem května, dodala mluvčí. U těchto staveb by se oprava alespoň jednoho jízdního pásu měla do zimy stihnout.
Ještě během letošního roku by tak měly být na úseku mezi Šternovem a Psáři zahájeny přípravné práce, které nyní provádějí silničáři v dalších třech úsecích, kde se dálnice provizorně rozšiřuje. Celkem má rekonstrukce 7km úseku Šternov - Psáře vyjít na 523 mil. korun. Kromě rozšíření vozovky o 75 cm v každém směru bude nutné rozšířit pět mostů a přestavit dva nadjezdy nad dálnicí a mimoúrovňovou křižovatku Psáře.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 2/2025





