Pokud by bylo možné zásilku vyzvednout v blízkosti domova či zaměstnání, využilo by jej až 94 % lidí. „Osobní odběry jsou trendem současného internetového nakupování. Pouze 6 % internetových uživatelů by možnost osobního odběru nevyužilo, v roce 2011 to bylo 8 % uživatelů,“ uvedl Kamil Demuth z Heureka.cz.
Vzhledem k vysokému zájmu o osobní odběr zboží se snaží e-shopy vyjít zákazníkům vstříc. Pro mnoho z nich jsou však vlastní kamenné výdejní pobočky finančně neúnosné, využívají proto možnosti společných míst. „Jednou z možností mohou být HeurekaPointy, na kterých se dosud uskutečnilo přes 600 tis. objednávek,“ říká Demuth.
O externí odběrná místa má podle něj zájem až 60 % e-shopů, firma proto jejich počet postupně rozšiřuje. Letos v dubnu otevřela v Českých Budějovicích desátou pobočku. Cílem firmy je mít v každém krajském městě alespoň jedno výdejní místo.
V Čechách je osobní odběr oblíbenější než na Slovensku. „Zatímco osobní odběr využilo v loňském roce 57 % Čechů, na Slovensku si pro zboží do kamenné prodejny došlo jen 43 % lidí,“ říká Michal Osuský z agentury NMS Market Research a dodává: „I na Slovensku však bude zájem o využití možnosti osobního odběru stoupat. I když je v některých e-shopech možnost osobního odběru zpoplatněna, oproti nákladům za dopravu se jedná o mnohonásobně nižší částku.“
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 2/2025





