Pokud by bylo možné zásilku vyzvednout v blízkosti domova či zaměstnání, využilo by jej až 94 % lidí. „Osobní odběry jsou trendem současného internetového nakupování. Pouze 6 % internetových uživatelů by možnost osobního odběru nevyužilo, v roce 2011 to bylo 8 % uživatelů,“ uvedl Kamil Demuth z Heureka.cz.
Vzhledem k vysokému zájmu o osobní odběr zboží se snaží e-shopy vyjít zákazníkům vstříc. Pro mnoho z nich jsou však vlastní kamenné výdejní pobočky finančně neúnosné, využívají proto možnosti společných míst. „Jednou z možností mohou být HeurekaPointy, na kterých se dosud uskutečnilo přes 600 tis. objednávek,“ říká Demuth.
O externí odběrná místa má podle něj zájem až 60 % e-shopů, firma proto jejich počet postupně rozšiřuje. Letos v dubnu otevřela v Českých Budějovicích desátou pobočku. Cílem firmy je mít v každém krajském městě alespoň jedno výdejní místo.
V Čechách je osobní odběr oblíbenější než na Slovensku. „Zatímco osobní odběr využilo v loňském roce 57 % Čechů, na Slovensku si pro zboží do kamenné prodejny došlo jen 43 % lidí,“ říká Michal Osuský z agentury NMS Market Research a dodává: „I na Slovensku však bude zájem o využití možnosti osobního odběru stoupat. I když je v některých e-shopech možnost osobního odběru zpoplatněna, oproti nákladům za dopravu se jedná o mnohonásobně nižší částku.“